Visa ett inlägg
Gammal 2017-07-22, 16:24   #113
Speedyearl
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det körs väl typ 30 travlopp i genomsnitt varje dag. Har svårt att tro att travet skulle gå under för att en mindre krets sett värdet i att gå in på legolas P76a idag och satsat typ 150 000 kr totalt. Tror alla som satsat hos legolas idag bidrar med enormt mycket mer pengar till travsporten än de flesta genom spel hos atg.

Sen är det löjligt att kalla dom ett parasitbolag. Han som startade bolaget äger och föder upp hästar och startade väl bolaget med huvudsyftet att just större andel av spelarnas pengar ska gå till travsporten. Spelar man hos atg så går ju mycket av det man satsar till staten för att finansiera deras utgifter för migration och annat .
Jag har aldrig påstått att travet skulle gå under baserat på antalet som idag spelar där.

Men om flertalet tänkte så kommer det ju onekligen bli problem. Ska villigt erkänna att jag kanske inte är så insatt i hur man tänkt få tillbaka pengarna till travsporten men innan det finns svart på vitt känns det inte aktuellt för min del iaf.


Jag påstod aldrig heller att de skulle vara ett parasitbolag heller för den delen.

Edit: Nu lägger jag ner diskussionen om detta i denna tråd.

Senast redigerad av Speedyearl den 2017-07-22 klockan 16:25.
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat