P54 Rättvik
Legolas erbjuder 50 lax extra i vinstpoolen och då får man offra några hundra. Bara omsatt någon tusenlapp där nu . Loppen är de samma som svenska atg erbjuder V64 spel till i kväll förutom första avdelningen. Och den är jag oerhört glad att slippa tippa. Det är en oerhört lågklassig omgång , och som Aftonbladet skriver i sina analyser kunde det lika gärna varit en breddlopps V5a i kväll som huvudspel och V64 hos atg.
Som det ser ut nu spikar jag Highspirit i P54-1. Näst senast barfota runt om för första gången och senast var den ruggigt bra när man även körde med bike ffg. Uffe E i vagnen i kväll perfekt kuskplus och han kan köra i jänkarvagn som det ska bli i kväll igen.
P54-2 kallblod av låg klass och där kan man inte spika i alla fall. Många streck. Lite roliga streck kanske Arragon nu med två lopp i kroppen kan vara. Gick väldigt bra i höstas.
P54-3 ett mediokert lopp. Här har jag ägnat några timmar att kolla lopp i lopparkivet. Hoppas innerligt det kommer fram om Donnas Girl ska gå med jänkarvagn igen. Kolla senaste loppet när den gick med bike ffg och jämför med starterna innan när det var vanlig vagn. Inget streck om det kommer fram innan spelstopp att det inte blir bike nu med Harri K i vagnen. Kördes av jänkarvagnskusk sist.
P54-4 vinner väl Ola Montana felfri men med så många galopper bär det verkligen emot att spika en sådan megafavorit från spår 4 i volten. Möter ingenting men gigantisk värdeökning om den står och studtsar i volten efter några omstarter.
P54-5 är ett ramlopp med 15 tkr i förstapris som lagts in på streckspelet. Hade väl inte ens om det var ett lunchlopp kunnat kallas annat än ett riktigt skräplopp. 7an förstahäst. Strul sist men bra innan dess och dom insatserna borde duga långt i ett sådant här lopp.
Lycka till.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|