Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit
Du måste alltid se till insatsen om du jämför utfall. Jag försökte justera så enkelt som möjligt, det är klart att du inte kan lämna in tredjedelsrader på legolas. Jag ville bara att jämförelsen skulle bli korrekt. Men ska den vara praktiskt möjlig och korrekt så kan du istället ta enkronasraden på ATG och spela den tre gånger. Då får du motsvarande insats som på legolas. På ATG hade detta gett dryga 50 000. Jag håller med dig om att detta borde gett mycket mer hos legolas, eftersom de dopat polerna enormt. Men nu var det tvärtom.
|
Det är dock inte riktigt jämförbara spel annat än att det är samma lopp. Av de tre kronorna varje rad kostar går 1,50 till femrättspoolen och 1,50 till fyrarättspoolen. Så ner rättvist är väl då att ta atgs urdelning på fem rätt x 1,5.
Jag tycker detta är att grymt bra spel. Fem lopp och nästan alla dagar ger även fyra rätt ganska bra utdelning. Det passar mig och min plånbok betydligt bättre an atgs 6-8 loppsspel där väldigt lite pengar läggs i poolen för ett fel och där det dessutom alltid finns risk att pengar brinner inne pga deras jackpotregler .
Om några år när spelmarknaden förändras dramatiskt kommer det troligen bli ännu fler alternativ , spelformer och erbjudanden hos flera olika reglerade spelbolag, och då kommer nuvarande atg troligen bara vara ett spelbolag av flera för spelarna . Tror det kommer göra det väldigt mycket roligare med travspel och bli väldigt förmånligt för spelarna. Det enda erbjudande jag tror jag fått från atg under alla år var för något år sedan där man erbjöds 20 kr i bonus om man spelade för 20 kr på deras virtuella hästar.