Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Detta handlar inte om vad "vi vill" utan om våra lagstiftares intentioner. En utredning är gjord och någon form av spellicensmarknad kommer att bli verklighet.
Vad gäller kat 1 eller kat 2 så kunde du inte ha mer fel om mig. Jag har lagt ner oerhörda mängder obetald tid på att påverka både ATG och ST på de punkter där jag anser att man har tagit dåliga beslut eller t o m misskött ATG. Och det enbart av välvilja till den sport jag älskar att följa.
När jag väl spelar så är det enbart och till 100% för att jag tror att jag har chansen att tjäna på det. Men det har inget att göra med vad som snart är verklighet på den svenska spelmarknaden. Och om möjligt ännu mindre att göra med min kärlek till travet.
Till sist: När det gäller Legolas.bet's dopade pooler så är det inte ens en repa i lacken sett ur ATGs marknadsandel. Och med nuvarande takt och nivåer så är det inget annat än konstgjord andning. Det är inte ens i närheten av tillräckliga åtgärder för att skapa "kritisk massa". Så snart de avtar med dopandet så kommer poolerna återigen att sjunka till ospelbara nivåer.
Så jag fattar inte vad alla Legolas-belackare är ute efter faktiskt.
1) Monopolet ( som numera inte är mycket mer än en pappersprodukt ) har bara något/några enstaka år kvar.
2) Legolas är inte i närheten av att ens göra en repa i lacken på ATGs omsättning.
3) Sportens andel fonderas och kommer förr eller senare ( när licensmarknaden är igång ) att tillföras ST.
4) En del verkar tro att "pengar stoppas i egna fickor". Det skulle krävas vinst först för det. Och för vinst krävs väsentliga intäkter. Det "argumentet" faller på sin egen stupida orimlighet.
|
Problemet med spellicenserna är att de inte ger något till sporten. Då står vi där med ett ATG som förutsätts ta ansvar för sporten samt ett antal övriga spelbolag som fullständigt skiter i att svensk travsport dör inom några år. När det inträffar hoppar de glatt vidare till nästa land och nästa sport de kan göra pengar på.
Visst, Legolas är små och "ofarliga" för tillfället. Men företeelsen som sådan är livsfarlig för travsporten. Det ser vi runt om i Europa. Det finns 2 länder som dominerar travet, Frankrike och Sverige. Båda med starka statliga spelbolag som ser till att sporten kan överleva.