V64 Mantorp
I valet och kvalet om jag ska ge mig på V64 omgången i morgon. Det är väldigt lurigt spelmässigt av två anledningar
1. Man har lyft bort två ordinarie lopp och istället lagt in två oerhört lågklassiga spårtrappa lopp med 15 hästar. Nästan omöjligt att räkna på dom loppen även om man lägger timmar i arkiven. Men en sak är säker. Det ska till oerhört bra hästar på Mantorps spetsbana för att vinna från 3e ledet bakom bilen.
2. Breeders crown uttagningar i övriga 4 lopp. Dessa håller hög sportslig kvalitet. Däremot är det vanskligt spelmässigt då det handlar om att komma bland de sex första för att gå vidare till semifinal. Hur sugen är då t ex Robert Bergh på att tömma Muscle Hustle från spår 8? Räcker ju att backa och köra sista 500 för att bli bland dom sex. Loppet i sig knappast särskilt viktigt att vinna. Den är 70 procentare på de tidiga spelen, och dessa spelare måste ha kommit fram till att det kommer köras som att detta lopp är lika viktigt som sprintermästaren och finalen på Bergsåker senast.
Det finns i nuläget ingen het info att förmedla. Båth sa i rondenintervjun att han funderade på att testa Herakles barfota runt om, men står nu på hemsidan att det blir oförändrad balans.
Tror det kanske kan vara läge att leta bra spetshästar i bc uttagningarna. Stor chans/risk troligen att det inte blir så tuff körning när dom väl formerat sig och många hästar vinner från ledningen på Mantorp.
Lutar just nu till att jag hoppar spel i morgon om det inte dyker upp intressant spelinformation till loppen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|