Citat:
Ursprungligen postat av olle
Solänget har en V64a och en V75a. I övrigt breddlopp och något lunchtrav. Vet inte om det är så vettigt att lägga miljoner på att fortsätta köra där då. Travverksamheten hos de få tränare som finns där hade väl inte gått under om dom fick resa några mil för att tävla.
|
Hela upplägget med alla dessa småanläggningar verkar ha fastnat på den tiden då vi hade vänstertrafik och grusvägar utanför storstäderna. På den tiden kanske det var en utmaning att behöva åka 10 mil för att tävla.
Det finns inte nog med hästar till att fylla ut loppen som går på våra större banor så varför ska dessa småbanor vara kvar? Dessutom förfaller anläggningarna då det inte finns nog med pengar till alla. Bättre att dra ner på antalet banor och satsa ordentligt på dom som finns kvar.
Då jag själv är norrlänning har jag kommit fram till att vi med fördel skulle klara oss med Boden, Umåker, Bergsåker, Östersund och Gävle. Södra Sverige har jag sämre koll på men det finns säkert en massa banor där nere som man skulle kunna skrota.