Ämne: V64 Solänget
Visa ett inlägg
Gammal 2017-08-01, 21:34   #58
olle

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61674
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Hela upplägget med alla dessa småanläggningar verkar ha fastnat på den tiden då vi hade vänstertrafik och grusvägar utanför storstäderna. På den tiden kanske det var en utmaning att behöva åka 10 mil för att tävla.

Det finns inte nog med hästar till att fylla ut loppen som går på våra större banor så varför ska dessa småbanor vara kvar? Dessutom förfaller anläggningarna då det inte finns nog med pengar till alla. Bättre att dra ner på antalet banor och satsa ordentligt på dom som finns kvar.

Då jag själv är norrlänning har jag kommit fram till att vi med fördel skulle klara oss med Boden, Umåker, Bergsåker, Östersund och Gävle. Södra Sverige har jag sämre koll på men det finns säkert en massa banor där nere som man skulle kunna skrota.
Längst i söder inte så tätt som uppe hos er. Nästan 15 mil till Halmstad och 30 till Göteborg och Kalmar om Jägersrotränarna vill starta på bortaplan i Sverige. Karlshamn med två lunchtrav per år och som drivs mest ideellt räknar jag inte. Knappt Tingsryd heller som gick under men nu har några undanskymda tävlingar.

Lägger man ner Kalmar blir det ett stort område i sydost utan bana och Halmstad har så mycket bra tränare och hästar att den banan verkligen behövs.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat