Ämne: V75 Rättvik
Visa ett inlägg
Gammal 2017-08-04, 11:42   #38
Tirich

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Normalt så klarar han inte det. Den här gången finns en del riktiga startkatapulter med som garanterat snuvar han på spets om de kör max och inte tvekar . Tvekar de lite och solfjäder på det så kan Örjan kanske hålla upp ändå. Känns lurigt det här och heltäcka känns helt klart aktuellt
Jag tror du har helt rätt i spetsstriden här. Jag har mycket svårt att tro att Seedorf ska hålla ut SAJ.

Argumentet är att Seedorf hållit upp ledningen vid 2 tillfällen, men det ena var på Bergsåker där innerspåret sannolikt är ett av de mest gynnade innerspåren i Sverige.
Det andra var på Solvalla där innerspåret inte är lika bra, men jag tycker å andra sidan att Top of the Worlds startsnabbhet är något överskattad.

Jag håller däremot inte med om att det är att alternativ att heltäcka loppet :-)

En häst är chanslös, men man utelämnar å andra sidan aldrig en enda häst.
Cool Keeper vinner sannolikt inte heller då han här är chanslös på spets här.

Nej, här måste man nästan spika och då är frågan om SAJ spetsar och vinner därifrån, eller om Seedorf vinner från dödens/rygg ledaren.

Lutar åt SAJ för min del då han har toppform, är mindre spelad och spets alltid är spets. Det låter heller inte som att någon av de med spår längre ut kommer tokköra om ledningen, men det återstår ju att se.
Örjan kan ju dessutom ge Uffe en tryckare i andraskedet, så det finns många scenarion som kan utspela sig här

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat