Visa ett inlägg
Gammal 2017-08-06, 23:49   #1
NicklasA
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3054
Standard

En travvecka som "alla" andra


En underbar trav-vecka detta! Började i första avdelningen på V86!!

Lirade vinnare på Lady Cash och stod och jublade med polarn in på upploppet!! Fan vad trevlig, underbar start på kvällen....... trodde jag!! Fattade ingenting, men hon lyckades ju tydligen tappa dojjan strax före mål!! Efter en lång harang med diverse svordomar (både gamla och en hel del nykomponerade) var iaf tanken att kvällens "säkraste" skulle få det att vända!! Bfro ffg på Melanders häst, tackar!!! Men den hann såklart inte förbi en annan bfro ffg-häst och C Eriksson lyckades med det han inte gjorde i loppet innan, nämligen att hålla undan till linjen! Resten av kvällen blev mest skit med majoriteten andra o tredjeplatser för spelobjekten och inte ens bärsen smakade bra.

Efter en lika rutten Rättvikomgång där det mesta gick som det brukar när man garderar en storfavorit i första (borde lärt sig att ge fan i skiten vid sådana spelstarter då de har en tendens att sätta nivån på samtliga spel därefter) blev det iaf lite ljusare när Re Doc galopperade och Björn o Kaj lyckades ta de första placeringarna till min raka tvilling!! Med gott mod inför senkvällen och barnen sovandes i sina sängar var tanken att go west och "investera" i kommande Hambletonian-finalen. Efter att ha kollat försöken tyckte jag Deavious Man borde ha vettig chans till vinst! Sagt och gjort, det skulle bli mitt vinnarlir under finalen till ett skapligt odds!! Fastnade även för oddset på tvillingen mot Åke, och tänkte att det är min räddningsplanka om det nu mot all förmodan skulle vara så att jag har fel vinnare som återigen bara skulle lyckas bli tvåa.

Ska lämna in spelen men inga av dem går igenom!! Står bara att spelet är stängt för den här spelformen (eller något liknande) men de har ändå inte vänt upp mot startbilen när jag frenetiskt försöker få igenom spelen upprepade gånger!! Någon som vet hur långt innan start man måste lämna in för spel där borta?!? Till slut går iaf starten och lagom nöjd följer man ändå loppet och ser att Åke hittar till spets och även att Deavious Man hittar andra ut! In på upploppet kommer kallsvetten och alla försök till avbön varvas med tankarna varför vår Herre envisas med att göra så här mot mig igen och igen och igen...... DÅ!!! Luckan öppnas för 4 What The Hill och en enorm lättnad sköljer över en. Han har inte övergivit mig, Han vakar över mig och hindrar mig från att göra fler dumma och korkade spel denna kväll före sabbaten!! Blir att stövla ner till högmässan imorgon, tänker jag, och lägga några kronor i kollekten för bättre behövande.

Självklart blev det inte så, Han har tydligen ett fåtal personer han gillar att jävlas extra mycket med. Det sägs att tur är något man förtjänar och ju hårdare man jobbar osv osv men det här känns inte ens som motsvarigheten överhuvudtaget, inte ens lite!! Jag är en god medborgare som stödjer allehanda goda projekt i samhället och försöker fostra mina barn till goda, empatiska och toleranta medmänniskor. Jag lägger inte beslag på min nästes hustru, hans materiella ting eller hus och jag älskar min moder och min fader. Därför kommer jag i fortsättningen vända mig hit, där de riktiga gudarna finns! Fick iaf avsluta denna vecka med att lägga pengarna som skulle gått till Hambletonian på en raket efter ytterst fina tips här inne på 12 Kake och 6 Te Quiero Grif under dagens GS75! Tack för att ni är så skickligt pålästa och delar med er av er kunskap och information!! Jag kan ju återgälda det med att lägga in mina tankar om spikar/vinnare/, så vet ni ju vilka som kommer bli tvåa/trea alternativt galoppera

Nu sover vi på saken och tar nya tag inför nästa (underbara?) vecka!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+10), Bluesmith66 (+5), coolmanriver (+10), mattiasb (+15)
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat