Visa ett inlägg
Gammal 2017-08-10, 15:40   #5
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Alltid trevligt att läsa dina genomgångar Cc!

Hoppas dock du har fel angående Liverpool. Inte säker på att jag förstår din ranking, men du menar alltså att det är över 50% chans att Everton kommer före Liverpool. Får man fråga hur mycket har du satsat på oddset 5,5 i en "slantsingling" till din fördel?
Jag rankar lagen utifrån föregående säsongs lag/prestation och försker sedan vikta in nyförvärv/spelarförluster (+ resp-) och jämför sedan med de andra lagen. Det är en modell jag använt i fotboll under 10-12 år och som funkat bra för mig under åren. Det är förstås hemligt hur jag exakt värderar olika saker. I fallet Everton v/s Liverpool så hamnade lagen nära nog lika i rankingpoäng. Medräknat feltolerans nära nog slantsingling! När jag sedan placerar lagen i "tipsform" använder jag bara magkänslan.

Jag är ju nästan slavisk anhängare av flatbet, visserligen kan det hända vid enskilda tillfällen att jag gjort avsteg från pricipen men det är inte fallet nu. Anledningen såklart att det limiterat redan på förhand...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat