Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-08, 07:37   #25
Wanghao

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 811

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

SPEL 7:
Spelstopp: 14:45
Odds: 1.66
Insats 100:-

Lechia Gdansk - Ruch Chorzow 1X

Lechia har fått behålla stöttespelarna från förra säsongen, samma tränare så man behöver inte spela in massvis med spelare och en ny tränare.

Ruch har tappat 3 viktiga spelare i Baran, Sobiech, Niedzielan, till dagens match så saknar man även Jakubowski, Janoszka, Straka, 3 spelare som brukar vara aktuella för startelvan.

I kvalet till EL så åkte man nyligen på en förlust på totalt 6-1 mot Austria Vienna, vilket inte är något att skryta över.

Gdansk klarar minst oavgjort.

Haugesund - Vålerenga X2

Vi börjar med Haugesund, laget som inte har förlorat på hemmaplan denna säsongen 6 vinster, 3 oavgjorda och o förluster, 23 mål framåt och 7 bakåt.

Till dagens match har man en hel del viktiga spelare som är osäkra och inte redo för 90 min.

Första målvakten Kristensen är garanterat borta, och en orutinerat pojk skall stå denna matchen.

Eirik Mæland som spelat 16 matcher och gjort 5 mål är skadad, försvararen Olesen som spelat 8 mål) är garanterat borta. Sorensen (18 matcher, 5 mål) och mittfältaren Orsal (6 matcher, 1 mål) är osäkra men väntas starta matchen, men inte är redo för 90 min.

Dag Roar Ørsal och DjeDje Victorien är även de osäkra på spel men väntar vara aktuella för truppen iaf.

Vålerenga gör ruggigt med mål framåt och senast vann man med 8-1 hemma mot Start, senaste matchen mot Haugesund vann man med 5-2.

Abdellaoue har gjort 9 mål på 6 matcher och är i ruggig form, Vålerenga saknar några få spelare men ingen som är nå vidare viktig för laget.

Jag tror man klarar minst oavgjort, trots att Haugesund är bra på hemmaplan.

Skulle inte Sorensen inte kunna spela så tror jag det rinner iväg för Vålerenga.