Visa ett inlägg
Gammal 2017-08-12, 10:48   #28
andytoothstone

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 1098

SVS andytoothstone amatör
Stats: 10 - 12 - 0
ROI: 90.23%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Dags för finaler samt Åby stora pris. 20 andelar sålda idagsläget och ramen på 2600 kr.
100 kr andel som vanligt.

Avd 1, åby stora pris heat 1.
Jag har ingen riktig koll på storloppen men Jens Sjöden skriver själv här på Sharps om dessa. Första heatet brukar inte favoriten vinna, vi får med 4 hästar här till slut då jag möblerar om i övriga lopp för att få med 4 B.B.S Sugarlight i första heatet.
Avd 2. Klass II 2140 Auto.
Vinns normalt av streckfavoriterna, här får vi förstås med dem men även intressanta spårhästar. Notera att endast 17% av gångerna vinner favoriter från spår 9.
Avd 3. Silver 2140 Auto.
Jag hade 3 hästar här från början men plockade bort 3 Re Doc. Hausad lite för många gånger utan att prestera. Galopp igen? Även 5 Bravo Navaronne tar jag bort för att få med fler streck i övriga avdelningar. Spiken på 1 Zenit Brick som vi tyvärr inte haft med tidigare omgångar då den skrällt. Men formen är där, spåret är bra, och vi har dubbla open strecth att förlita oss på, vi vänder kappan efter vinden och spikar.
Avd 4 Klass I 2140.
Här får vi med en rad bra hästar på rank och spår, däremot får vi inte med 12 Bålsta Palema med uselt spår. 8 Joe Hoo Lee är den ende med dåligt spår vi får med här.
Avd 5. Heat 2 Åby stora pris. Enligt Jens vinner ofta vinnaren av första heatet även här, vilket ställer till det i tippandet för de flesta. Jag tror dock inte att vinnaren hittas från spår åtta i heat 1, däremot tror jag att Muscle Hustle kan vara långt framme i första heatet, det blir alltså en chansspik på nr 1 här i heat 2!
Avd 6. Stayer 3140 Auto. Här segrar oftast de högst rankade. Får med bra långskubbare. Feelingen här är för 10 Udo's Oiler eller 11 Spring Erom.
Avd 7. Brons 2140 Auto.
Vinns normalt av rank 1-3 i de flesta lopp, tipsen säger dock skräll. Vi kör lite blandat här med gamla godingar. 8 Nobel Amok är dock givna första tipset men svek sist.

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/QYW7-ZCBY-32030

Välkomna.
andytoothstone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat