Ursprungligen postat av mackpeter
Idag kan vädret spela oss ett eller annat spratt. Vi som måste lämna in systemet sex timmar före start har underläge. Här är mitt bolagssystem.
1) 2 r4-1 (2 Trot Kronos har utvecklats rejält sedan han kom till Veijo. Hästen är urstark och vinner från alla positioner trots att han får dra ett tungt lass)
2) 1,2,3,4,9 r5-7 (sprinterlopp för treåriga ston på sölig bana bäddar för många galopper. Tror/hoppas att 9 Calamara's Girl får loppet och Erik tar dom till slut)
3) 5 r1-7 (5 Carabinieri har utvecklats och är en riktig hårding. Den långa distansen och sannolikt banan klarar han. Värsta motbudet och tillika ledare av loppet 1 Charrua Forlan ger sig på upploppet. Övriga blir en munsbit för storfavoriten)
4) 2,3,6,7,10 r12-4 (Bergh säger, att 2 Highland Park är stallets bästa vinstchans idag och streckas på 39 %. Jag tror dock mer på Nurmostränade 3 It's Showtime Zaz, som har hälften så många streck. Här kan det skrälla - varför inte 10 Phototoy till 7 %)
5) 1,2,3,4,5,6,7,8 r12-11 (mest svårtippade loppet. Man kan inte bygga ett system på att spika någon av de osäkra bästa hästarna 2 och 8. Det får bli alla från framspåren och hoppas att någon av dem skräller i skitvädret)
6) 1,2,3,4,5 r10-6 (min vinnare är 2 Lucifer Lane - ett sympatiskt amatörekipage med häst utan adlig stamtavla. Garderar med de främsta i försöksheaten)
7) 3,6,10 r7-9 (motiverade igår kväll här varför 10 Rolex Bigi vinner. Garderar med favoriten 3 från framspår och välstammade formstarke 6. 7 blir utanför systemet eftersom jag tror, att han viker sig på upploppet)
Kostar 1500:-. Lycka till att bli rika i den förmodade lervällingen!
|