Visa ett inlägg
Gammal 2017-08-25, 22:32   #30
andytoothstone

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 1098

SVS andytoothstone amatör
Stats: 10 - 12 - 0
ROI: 90.23%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Väldigt många omgångar avklarade i rad denna vecka och också många extramiljoner som vi ska försöka nå med hjälp av statistik.
Utgångsraden är i dagsläget på hela 8640 rader men måste bantas om vi inte får ihop alla andelar. 100 kr andelen som vanligt.

Avd 1: Klass II 2640 Volt.
Dessa lopp vinns till 75% av rank 1-4, dvs här kan man gå kort.
Vinnare streckade under 10% är 12%. Har 4 hästar här men kan behöva stryka ner beroende på hur många andelar som säljs.
Notera att favoriten har ett riktigt dåligt spår för lopptypen, 20% av favoriter från spår 10 och bara 3% totalt vinner från detta spår.

Avd 2: Silver 1640 Auto.
Favoriterna behöver bra spår, dvs 2-5 för att vara "bra" favoriter rent statistiskt. 4 Officier C.D har just ett bra spår. Men jag vågar inte spika här pga tidigare lopp.
I dagsläget har jag 3 översta strecken samt spårhästar. Nr 8 åker med på tips också även om spåret är mkt surt.

Avd 3: Kallblod 2640 Auto.
Klart intressant lopp, 9 Månprinsen A.M är favorit i skrivande stund men jag tror mer på 7 Odin Tabac. 6 hästar är med i detta lopp i dagsläget och får vi inte ihop raden så är det här jag tar bort några hästar.

Avd 4: Lärling 2140 Volt.
Som vanligt alla ingredienser för skräll. Ungefär halva startfältet har vi med. Några intressanta skrällar. Det här loppet rör jag inte några hästar just nu.

Avd 5: Klass I 1640 Auto.
En del bryderier av detta lopp, tänkte till en början spika 3 Vincent Zas men varken magen eller statistiken säger att han bör vinna, har varit fin på sistone dock.
Jag tar med nr 5 och 2 som tidningar rankar högt samt har bra spår.

Avd 6. Guld 2140 Auto.
Det är verkligen svårt att gå emot 8 Propulsion i tipsen, det blir helt enkelt inte ärligt att försöka fälla favoriten här. Även om spåret är mindre bra bör Propulsion åter igen klara av det.
Inte ens fine 3 On Track Piraten kommer med på systemet. Så här stora favoriter infriar för övrigt väldigt ofta i Guld. Spik.

Avd 7: Brons 2640 Auto.
Rätt svagt statistikunderlag i travbibelen. Brons är en klass där man ofta behöver gå ner 3-4 hästar men där spiken ändå kan vara svårfunnen. Om vi är med till slutet får vi hoppas att bara 2,4 och 6 gör upp om det.

Välkomna

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/QYW7-ZCBY-32030
andytoothstone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat