Ämne: Bonustrading
Visa ett inlägg
Gammal 2017-08-26, 01:46   #1167
Thuernman

Thuernmans avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1307
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av neonguy Visa inlägg
Ursäkta om jag är lite borta, men hängde inte riktigt med nu. Det står att det är 40x bonusen, inte 8x. Var får du 8x ifrån?
Det här är taget från deras hemsida för 5 minuter sen:
http://i.imgur.com/vLTBE0k.jpg

Citat:
Problemet med så höga omsättningskrav är att om du hela tiden vinner på Cherry så kommer skillnaderna i oddsen mellan Cherry och t ex Smarkets äta upp hela bonusen långt innan dom 40x är uppfyllda. Jag har haft dylika problem förut, för några år sedan när jag bonustradade senast, med bonusar med mycket bättre villkor.
Absolut, att ge sig på en sportbonus med 40x omsättning är inte något jag skulle göra om det inte var exceptionellt bra andra villkor. Även om du underlägger extremt mycket så finns det inte mycket värde kvar. Dock, kommer något bolag och erbjuder 300% med 40x omsättning så skulle jag köra på det...

Citat:
Vidare, under den korta perioden på 14 dagar hinner man inte hitta tillräckligt bra odds. Plus att bonustrading inte blir lönande över tid även om dom hade satt en mer generös tidsgräns. Det kanske hade kunnat varit ett alternativ om du, säg, redan röjt igenom alla andra sidor och har råd att chilla lite med Cherry.
Ja, jag har mer eller mindre redan röjt igenom alla andra sidor, både åt mig själv och några andra personer. Jag får dåliga vibbar av Cherry rent allmänt och har avstått.

Citat:
Nåväl, sista punkten du drar upp är definitivt en dealbreaker om jag förstår rätt. Om jag ska leka djävulens advokat där så tror jag dom menar 25% av bonusen. Så, säg att du spelat bort nästan allt till t ex Smarkets, och har 100:- kvar på saldot så är det ju inte rimligt att du måste satsa 25:- på ett spel och där efter 25% av 75:-. Men, jag vågar inte uttala mig säkert här... Det skulle vara efterblivet om så vore fallet och t o m värre än 40x villkoret.
Det vore väldigt efterblivet, men, jag skulle kunna tänka mig att inte utvinna de sista 100-200 kronorna av en 3000 kr-bonus, och bara låta det vara om jag lyckades komma ner så lågt. Supporten verkar ha gett olika svar på hur bonusen fungerar, kolla i den officiella sharps-tråden om Cherry: https://www.sharps.se/forums/spelbol...or-problem-mm/

Senast redigerad av Thuernman den 2017-08-26 klockan 01:57.
Thuernman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat