Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus
Jag har nog aldrig varit med om någon som blir förbannad när man tiofaldigar sin insats... Blir du förbannad när du sätter en tiooddsare också, bara för att den hade kunnat stå i tjugo gånger?
Det klart man kan tycka det är surt att käka favoriter när man sitter välgarderad mot slutet, och har man laddat in tungt och kanske t o m går back trots att man får alla rätt – då är det rimligt att bli sur. Men att satsa en hundring och blir förbannad för att man vinner en tusenlapp... Märkligt.
|
Jag hade blivit förbannad ja, för jag spelar inte på V75 för att vinna kaffepengar. Hur kan det vara märkligt? Vill jag tjäna mindre belopp så spelar jag inte favoritrader på V75 utan då spelar jag vinnarspel/dubbel istället. Säkrare, billigare och bättre.
Om jag mot förmodan skriver ett billigt system med tre favoriter som spik då måste jag ha
outsiders(inte tredje/fjärde-handare. höjer inte värdet tillräckligt) i minst två lopp som har god vinstchans. Klarar man inte av att komponera ett sådant system eller inte hittar tillräckligt många outsiders som är streckvärda då är det lika bra att avstå från spel och invänta en bättre omgång.
Det är ingen investering man gör heller när man vinner 1500kr på V75 då det är såpass lite pengar att man spelar bort det inom kort ändå. Man måste tänka objektivt och vara ärlig mot sig själv. Hur många sjuor sätter man på ett år? Få! Fem eller färre, oavsett hur bra man är. Då vill man att dessa sjuor ska räknas, eller hur?