Citat:
Ursprungligen postat av svepet
Dags för travsporten att en gång för alla ta tag i jänkarvagnsfrågan. Danne Edel's brutala förvandlingsnummer idag är bara en i en lång rad av häpnadsväckande prestationer pga denna förbannade jänkarvagn! De tränare som säger att de inte har nån större betydelse är respeklösa och pissar på oss travspelare. Att Danne Edel skulle vara SNABBARE ut än Electric Light måste man ju fan vara totalt okunnig, opåläst och ointresserad av trav för att kunna gissa sig till.
Det finns egentligen bara två alternativ innan det blir parodi över hela sporten:
1. Förbjud jänkarvagnen.
2. Rapportering och redovisning av vagn måste ske på samma sätt som barfotainformationen.
Tyvärr är vi travnördar de mest stryktåliga människor som finns. ATG, tränare, kuskar, de kan pissa på oss och göra vad fan dom vill men vi likt förbannat sitter vi där och trycker på "spela"-knappen på atg.se.
Det bästa vore en kollektiv bojkott en utvald lördag, en bojkott mot de som styr denna bransch utan att ta hänsyn till oss intresserade travspelare. Men jag vet att det är fullständigt omöjligt att genomföra....
Nej, jag är inte bitter....och ja, jag missade sjuan idag på Danne E och det är väl därför jag till slut skriver dessa rader. Men jag har tyckt så ett bra tag, blev bara så konkret nu när jag själv blev knockad....
|
Håller helt med. Dock ska till Reijo Liljendahls försvar sägas att han som alltid skrev om utrustning på hästarna, dock utan att skriva om det är en ändring. Han skrev bike på Danne edel och hade man kollat hade man sett att det var för första gången troligen. Men utan att det kommer en formell rapportering som med skoinfon är det helt omöjligt att få en överblick samtidigt som det varje dag kommer ut hästar med första jänkarvagn och blir helt förvandlade prestaionsmässigt. Det måste bli en bättre rapportering av detta. Sen är det väl också helt fel att man som spelare ska behöva betala för att ens få reda på med vilken vagn hästarna tävlat med tidigare. Det kostar 100 kr i månaden hos atg, men då får man bara fem senaste starterna och bara under tävlingsdagen . Det kostar 1000 kr i månaden att få komplett historik kring vagn och huvudlag via travfakta. Ska man verkligen behöva betala 12000 kr om året bara för det?