Visa ett inlägg
Gammal 2017-09-03, 10:45   #18
Spiritus
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 943
Sharp$: 2744
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Intressant läsning förstår att Oscar vill köra den när man läser om hästen Brake To Vacate



Brake var en kille som var svår att komma till tals med i början, självförtroendet och egenviljan är enorm på den karismatiska herren. Det tog tid men nu känns det som att vi, peppar peppar, har riktat de bitarna åt rätt håll och fått det till styrkor istället för svagheter även om han har och kommer att ha lite idéer för sig. Jag har lärt mig honom också, både i träning och före och i loppen, han har lite svårt för att ha tråkigt, han har mycket hyss för sig i volten, blir lätt uttråkad av att springa långsamt runt runt och hittar på annat i väntan på att loppet ska komma igång, så min främsta uppgift i voltstart är att hålla honom på den här planeten fram till kommandot kör.
Han är sugen som bara den på att tävla, när jag tar i högertömmen i starten har man nått ”point of no return” , äntligen nu jäklar ska det springas, det bara brakar till, känns som det tar 40m innan framhovarna nuddar marken. Häftig häst helt enkelt


Källa/oscarsvanberg.se
Han står ju som ägare till Brake to Vacate, så han hade väl inte haft något val oavsett sina egna preferenser.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat