Ämne: Legolas
Visa ett inlägg
Gammal 2017-09-04, 09:05   #279
Enkelrad

Reg.datum: dec 2016
Sharp$: 775
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
En gorilla begriper nog liknelsen utan problem. Men felet är att den är märkligt konstruerad. Jämför du P76 (och motsvarande V75) med mjölk? Vad skulle då t.ex. platsspel motsvara? En gammal gul lök?

Som sagt, vem som helst begriper att det såklart vore mer attraktivt att erbjuda marknadens alla spelformer snarare än några få. Men så länge folk resonerar som du och hellre skulle sett att den där mjölkbutiken ekade tom så kommer ju aldrig något annat att hända.

Jo, förresten. ATG och Hasse Skarplöth kommer i lugn och ro kunna hitta på nya härliga spelformer som Boost och Virtuell racing. Och Top7 har ju verkligen lyft sig omsättningsmässigt! Likaså triopotterna. Vilken tur att det inte bara finns mjölk att spela på!
Det verkar trots allt att en gorilla inte begriper liknelsen. Så länge folk inte kan läsa och förstå vad man avser lär ju utvecklingen dröja, då man får ägna tid till att förklara till de få som inte begriper.

1. Jag hänvisade till en tävlingsdag utan P76 eller V75. Hur kan du då tro att jag jämför med dessa spel ?

2. Jag tog upp TRE andra spelformer såsom plats, tvilling och trio.

3. Konstigt att du klagar på triopotterna men fakta var ju att den omsättningen i endast lopp 1 var ju lika stor som Legolas.Bets totala omsättning av alla tio loppen plus att man gått in med 10´000 kr i extra pengar.

" Som sagt, vem som helst begriper att det såklart vore mer attraktivt att erbjuda marknadens alla spelformer snarare än några få. "

Det var precis så jag resonerade och jämförde detta med mjölk. Att du sen blandar in lök är väl ett bevis på definitivt inte förstått. Där finns lättmjölk, mellanmjölk, ekologiskt mjölk och gammeldags mjölk