Visa ett inlägg
Gammal 2017-09-06, 00:25   #30
neonguy
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 375
Standard

Till att börja med, tack till Sharps som anordnade tävlingen och grattis till jaroiten!

Jag kommer dock ge ett förslag på en annorlunda prisutdelnings-struktur som jag tror kommer medföra till att fler vill vara med.

Eftersom det bara är 10 rätt eller mer som genererar pengar tillbaka från Svenska Spel, och följaktligen kommer på prisplan även i denna tävling med nuvarande struktur, så misstänker jag att dom flesta om inte alla tävlingarna kommer resultera i att en eller max två deltagare kommer kamma hem alla trisslotterna varje gång. Det blir ju lite avigt om jag får säga min åsikt, det är ju inte så himla rätt att pricka 10 rätt egentligen.

Ett mer uppmuntrande system hade ju varit om ni kollade på antal rätt rakt av, och inte räknar med vinsten man får från Svenska Spel. Ett hypotetiskt exempel är att även någon som får färre antal rätt än 10 har chans att få ta del av några Triss-lotter, vilket blir ett plåster på såren - i synnerhet om man exempelvis låg på 13 rätt ett tag och så kommer några knepiga mål i sista minuterna som sabbar hela raden. Osv.

En sådan struktur och system kommer inte innebära någon förlust för Sharps / tävlingsanordnaren ifråga, men desto fler som blir glada av deltagarna. Samtidigt, den lycklige som lyckas få 12-13 rätt blir väl glad ändå med tanke på dom generösa nettovinsterna detta oftast medför från Svenska Spel själva (och kanske inte kommer bli alltför sura över att det bara blev 100 lotter istället för 200 ).

Bara min åsikt dock, ni gör ju som ni vill.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
neonguy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat