Vålerenga-Sparta Prag (av: Apekatt)
Testar Sparta Prag borta i mot Vålerenga i ET till 1.75 på Bwin. Har själv bott 6 år i Norge vilket gör att jag har följt hockeyn där ett längre tag.
I mitt tycke som håller inte norska ligan ens i närheten samma klass som AS(som folk utan koll eller norrmän ofta påstår), vilket bland annat visas av att jag tror att det är tre år sen ett GET-ligan lag slog ett AS-lag i ett möte. Sparta Prag är ett lag med ES-kvaliteter med allt vad det innebär i budget, intresse och proffsighet. För att visa lite hur mycket som skiljer lagen saxat ifrån eliteprospects.
Citat:
Ursprungligen postat av Vålerenga
Vålerenga experience: 1569 GP
NHL experience: 11 GP
WC experience: 33 GP
OG experience: 4 GP
Elitserien experience: 84 GP
Allsvenskan experience: 120 GP
SM-Liiga experience: 166 GP
Citat:
Ursprungligen postat av Sparta Prag
HC Sparta Praha experience: 4041 GP
NHL experience: 2036 GP
WC experience: 371 GP
OG experience: 38 GP
Elitserien experience: 326 GP
Allsvenskan experience: 10 GP
SM-Liiga experience: 978 GP
KHL experience: 29 GP
RSL experience: 135 GP
Czech experience: 5826 GP
Man skall dessutom komma ihåg att Tjeckiska lag ofta går på is 2-3 veckor innan vad vi nordbor gör, vilket ytterligare talar för deras fördel.
Det skall alltså vara total klasskillnad i mellan lagen och bwin överskattar "Enga" å de grövsta, även om man skall komma ihåg att det enbart är en träningsmatch. Testar maxinsats på den här...
Flyttar denna, rekad av Apekatt