En i mitt tycke av de svåraste omgångarna i år, vi måste spika i 2 lopp och det är inte optimalt för 5 öre. 18000 rader hade varit perfekt att röra sig med men så många andelar säljs tyvärr inte... 15 sålda andelar just nu. Systemet på 1944 kr.
Avd 1: Silver 2140 A
En vanlig lopptyp med bra statistik. I lopp med svaga favoriter som detta så måste man gå ner till ungefär streck 8 för att täcka upp helt. Ursprungsidén var att spika nr 1 men efter strykningen var jag tvungen att hitta en annan spik. Vi får med nr 5 som har spetsläge och kanske får vinnarhålet?
Avd 2: Klass II 2140 A
Med svaga favoriter är det heltäckt ner till rank 7 som vinns av 98% av hästarna. Vi får med rank 1-7, spårhästar är 1 och 5. Spår 9 vinner i 40% av loppen som favorit.
Avd 3: Guld 2140 A
Ett lopp med en svag favorit även om 4 Your Higness har bra med streck trots svaga insatser. Spåret är dock det bästa enligt statistiken. Jag chansar här och tar inte med nr 1 och 9 även om de är rankade 2-3 på strecken. Jag vill ha med årstidshästen 5 Art on line som slagit mycket bättre hästar än så här tidigare. Spåret är dessutom mkt bra.
10 och 8 är också intressanta. Får vi in 25 andelar bygger jag ut detta med nr 7 också, även om statistiken inte är bra för spåret.
Avd 4: Kall 2140 A
Jag kan inte annat än helgarera detta lopp, alla hästar har övertygat förut i princip och favoriten har bara presterat på topp 4 gånger på 21 starter senaste 2 åren. Tom nr 1 Art Kjarvald var ju en lågoddsare för inte så länge sedan, nu 1% streck! Lopptypen kräver en storfavorit, utan det är det helt jämnt.
Avd 5. Klass I 1640 A.
Ett sparlopp på chans. 1 Wellino Avenue är motiverat favorit men spåret är inte särskilt bra för lopptypen och vinner bara i 28% av fallen med hästen är dokumenterat starsnabb och emot är bara att nr 2 sätter press eller strular till det för favoriten genom galopp.
Vi garderar sedan med danska derbyfyran 4 Balotelli och potentiell skrällhäst med bästa spåret för lopptypen, 5 Lukas Bris som dessutom är ute på rätt distans. En chans gardering kan man säga.
Avd 6. Brons 2140 A.
Här ska man egentligen inte spika men vi behöver göra det till slut. 5 Obi Degato har också ett bra spår för lopptypen där 44% av favoriterna segrar. Streckad på bara 26% rensar det också bra vid vinst.
Här hade 8 och 10 behövt vara med för att känna sig relativt säker. 4,2,9 och 7 hade betytt heltäckt.
Avd 7. Unionsstayern.
Här avslutar vi med en stark spik i nr 14 Västerbo Hard Cash som är en riktig långskubbare, starka favoriter från 2 tillägg har också god chans att vinna. 5 Bula Bula Am är bra men har ett tillägg och ickefavoriter från 1 tillägg vinner inte ofta.
Vi räknar kallt med att Goop ror hem detta lopp från en bra läge i andra spår.
Välkomna!
https://tillsammans.atg.se/inbjudan/KG4R-262C-32030