Citat:
Ursprungligen postat av olle
Ska bli spännande att se vad de dopade V poolerna i Rättvik kommer omsätta idag. Skulle det komma upp i samma omsättning som igår hade jag om jag varit ansvarig på legolas dopat V poolerna alla dagar med 1000 kr. Varför?
- omsättningen till skillnad från dopade P54/P76 pooler så pass "hög" att det inte kostar spelbolaget mer än kaffepengar . Omsätts det 5000 kr med 15 procents spelavdrag kostar det 250 kr per lopp, men om spelarna vet att det alltid är intressant att kolla V odds där ökar också förutsättningarna för ökad omsättning.
- sidan blir intressant att vara aktiv på från första till sista loppet alla dagar. Som det är nu är det ju stendött månd, tisd, torsd och fredag. Finns inget intressant att spela på med V pooler som knappt orkar upp i 100 kr i nästan alla loppen. Blir en helt annan aktivitet om det finns något att spela om, och 1000 kr i startpool räcker för att det ska börja rassla in spel.
|
Om de inte vill dopa potterna på p54 varje dag tror jag en bra idé vore att införa en garanterad vinst om du är ensam med alla rätt. Säg att du får 50/100 tusen om du är ensam med alla rätt skulle väl det dra en del spel? Utan att det kostar legolas särskilt mycket då detta skulle inträffa rätt sällan...