Förra veckan fick vi sex rätt men nådde inte hela vägen fram med statistiken då favoriten i sista inte infriade, omgångarna innan hade vi 5 resp 6 rätt.
Den här veckan ser omgången rolig ut som vanligt med finaler, jag hade gärna rört mig med 6400 rader men då krävs 32 sålda andelar, men 26 andelar tror jag vi får ihop åtminstone.
Avd 1 Stayerlopp 3140 med två tillägg, här vinner om det enligt bibeln i loppet återfinns den 5-7 starkaste favoriten av rank 1-3 i 17 av 25 lopp. Vi garderar 2 rigel face här med rank +roliga
Avd 2 European... 2140 A. Upplagt för 1 Readly Express här både statistiken och tipsen. Så här starka favoriter torskar "aldrig". (vilket de ju gör ibland förstås)
Avd 3 Silver 2140 A
2 Zenit Brick är motiverad storfavorit men vi garderar här kort då det finns bättre spikar. Finaler vinns i silver i 77% av rank 1-4 . Medelstark favorit vinns 78% av rank 1-3, jag vill ha med 12 Aron Palema här men då krävs de 32 andelarna..
Avd 4 Grand Prix fyraåringar 2140 A
Loppet vinns i högre grad än femåringar av skrällar, alla kusar har inte blommat ut ännu.
Här finns storfavoriter i 4 och 5 men vi får med några roliga hästar.
Avd 5 Klass I 2140 A
Svag favorit i loppet och då vinner 1-3 de flesta loppen (73%) men därefter jämnt. Finns många intressanta hästar med bra spår här, tex 1,2 och 5.
Avd 6 Brons 2140 A
Finaler vinns i 54% av rank 1. Favoriten har varit enorm på sistone och här kommer spik nr 2. Generalen bör inte fastna, övertygade sist stort och tipsarna som säger 3 Bålsta Palema vill nog bara fälla spiken. Troligen lila bra spik som lopp nr 2
Avd 7 Grand Prix 3 åringar 2140 A
Skräller egentligen ännu mer än fyraåringar men vi får bara med 6 hästar här. Streck 1-5 samt storskrällen 7 Visitor bör dock räcka långt.
Välkomna!
https://tillsammans.atg.se/inbjudan/KG4R-262C-32030