Visa ett inlägg
Gammal 2017-10-01, 14:34   #1
olle
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57034
Standard

V75 Skellefteå 7 okt


Listorna klara till nästa helgs höjdare. Med huvudtävlingar i Hamburg i Tyskland nästa söndag är det såklart Skellefteå på lördag som blir huvudfokus i veckan. Det är ingen vidare klass på flera av loppen men kallblodsloppet med bl a Odin Tabac och Månprinsen dagens höjdare. Gunnar Melanders Facebook blir välbesökt i veckan då dom vad jag vet fortsätter bojkotten mot all media innan månprinsens lopp.

V75-1

Detta lopp vinner Eva IH om det låter bra i veckan. Är väl liknande propp och motstånd som när den vann V75 loppet på Hagmyren för tre starter sedan. Mest lunchhästar emot.

V75-2

Klass 2 försök med bara norrlandshästar vad jag kan se. Ingen vidare sportslig klass . Don Draper blir väl en av de betrodda men som den såg ut vid vinsten sist aktionsmässigt ingen spik för mig i alla fall.

Får nog avvakta infon i veckan och spendera några timmar i lopparkivet innan jag säger något mer.

V75-3

Trevligt men spelmässigt inget superhett kallblodslopp. Alldeles för många chanslösa. Finns väl tre som kan vinna. Odin Tabac toppchans om spetsläge. Månprinsen om Melander får till styrningen . Finns inga marginaler till dåliga beslut i sulkyn över 1640 m. Sen kan det ju tänkas att Lome Braga ställts mer i ordning nu och att man rycker skorna.

V75-4

Stayerlopp med några besökare från Finland jag inte har koll på. Pihlstöm har med två. Lämnar säkert klart på båda. Spontant känns flash hammering hetast. Den är van tufft motstånd och står på startvolten.

V75-5

Går ju inte annat än att säga att Linus Boy vinner detta mot norrlandsmotstånd. Galopp i bronsfinalen i går men ändå ytterst nära att slå Untersteiners kanon Generaal Bianco. Finns ingen häst här som är i närheten av sådan klass.

V75-6

Spelvänligt klass 1 försök. Nurmos skickar upp Jacques Noir och sätter upp Ulf O som kusk. Det kan nog bli vinstgivande.

V75-7

Spelvänligt bronsförsök. Här startar Nurmos Mellby Demon som jag skrev ner ++ på i montedebuten igår. Men i sulkyloppen innan har den inga större meriter.
Malkin lopp i kroppen. Såg inte loppet i fredags på axevalla . Verkar som Robert Bergh kör själv nu. Krävs nog några streck till.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
steff (+20)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat