Visa ett inlägg
Gammal 2017-10-02, 16:45   #10
1William

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1178
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Många olyckliga krockar med annat på lördag.

För Skellefteå som arrangör kanske värst att hockeylaget spelar SHL match hemma mot Malmö Redhawks parallellt med att travbanan kör årets enda V75a. Rätt märkligt att det kan bli så i en så pass liten stad som Skellefteå . Det är ju rätt sannolikt att hockey är nr 1 där och att travet tappar väldigt många åskådare på en sådan krock. Borde inte travet och hockeyn kunnat ha ett samarbete där så att det varit möjligt att gå på båda evenemangen? Så sker ofta i Karlstad har jag för mig.

Sen är det ju ännu en krock. Har för mig att herrlandslagets mycket viktiga VM kvalmatch startar kl 18. Med starttid för V75 kl 16.20 därmed ännu en krock som kommer göra att väldigt många väljer fotbollen samtidigt som TV4 drar igång direktsändningen från Skellefteå . På lördag hade starttid 14.30 varit helt optimalt för att slippa den krocken.
Dom skulle kanske kört travet på söndagen, eller varför inte på fredagen, som en förfest, med alla hockey profilerna på plats, med tanke på SHL sammarbetet dom hade förra året.
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat