14/8 13:45 Tottenham-Manch C
2010-08-14 13:45 Premier League
Tottenham vs Man City 1 DnB @ 1.720
Rent statistiskt är ett DnB-odds på 1,72 på hemmalaget överodds när jämnstarka lag möts. Ser man till inbördes mötena mellan topp 5 i PL de två senaste året så är det förväntade rätta oddset 1,625. Men det är jämnheten i den yttersta toppen som höjer oddset. Så fort lagen blir lite mindre stabila så blir hemmalaget större favorit. Detta gäller speciellt här när Manch C är det lag som faktiskt är ett sämre lag och som varit numret mindre än Tottenham i sina senaste möten. I våras när Manch C behövde vinst hemma mot Tottenham för att nå CL-spel så tog Tottenham en säker seger . Jag trodde själv på City före matchen men de var inte ens nära.
Jag har sett en träningsmatch per lag i nu på sistone, Tottenham-Villareal 1-4 och Dortmund-Manch C 3-1, och trots stygga siffror för Tottenham där så tycker jag de såg bättre ut än City. Mer fantasi och fart i anfallsspelet men Villareal ytnyttjade effektivt Tottenhams försvarsbrister. Det gör inte City med sitt statiska fantasilösa anfallsspel de visade mot Dortmund. DnB-ettan känns ganska säker.
|