Citat:
Ursprungligen postat av overpace
Nej, nr 1 i sista var inte den mest spelade. Den hade nr 1 på vojlocken. Jag kanske borde ha valt ett mer vardagsrealistiskt exempel, men poängen var att när man reducerar bort svåra rader bara för att potten är liten, så reducerar man förr eller senare bort fina vinster på ett eller två fel (6 o 5 rätt på V76) när omgången blir svår.
Jag spelar inte själv hos Legolas, men som jag fattat det får man pengar på 5 rätt om ingen har satt 7 rätt. Som det ser ut idag kan det ge ganska bra på ett eller två fel. Säkerligen mycket bättre än hos ATG.
Som jag skrev så finns det en bra logik i att reducera bort kombinationer som ger "alltför" hög utdelning. Men om alla gör likadant så kan det även vara en bra spellogik att göra annorlunda. Det beror lite grann på hur stora system man gör och vad man har för speltycke o smak i största allmänhet.
|
Nej. Det är aldrig bra spellogik att spela kombinationer vars utdelning inte ger rätt odds från potten sett till radens svårighetsgrad.
Generellt sett är grundresonemanget att det är bra att försöka göra lite tvärtom jämfört med övriga spelare. Men ovan nämna exempel passar inte in på det.