Visa ett inlägg
Gammal 2017-10-07, 11:58   #64
mackpeter

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Tack alla sharpsare, som kommit med konstruktiva synpunkter. Mitt bolagssystem:

1) 8 r3-13 (8 Eva I.H. är en urtuff Ready Cashdam och bäst i fältet. Om man inte tror , att hon kan ta sig ut från innerspår skall man gardera med många. Jag spikar)

2) 1,2,3,5,6,7,9 r4-11 (går man kort streckas 6 och 7. Sprint och lägsta klassen med oerfarna hästar bör garderas. Rebecca Dahlén kommer till Skellefteå med 9 (och Klöver All Over i sista). 9 Minnestads El Paso står perfekt inne i loppet och kan få en smörresa till 12 %. Gardera loppet)

3) 2 r9-5 (mycket diskussion om detta lopp. Andrafavoriten 5 Lome Brage var urusel senast från vinnarhålet. Antingen var han sjuk, ur form eller har tappat löpgnistan. Man kan inte bara skylla på distansen. Tjomsland körde ett perfekt lopp. 9 Odin Tabac var mycket bra vid vinsten i samma lopp 15-20 m före Lome Brage. 9 gör dock sina bästa lopp framifrån. 7 Norheim Faksen går för första gången med maximal utrustning. Mycket snack om den - men blir det någon verkstad? Helge presenterade ett långt och roligt uppsnack i Spelvärde av 3 Cali Maks. Det lät som en desperat försäljning av hästen. Kan Örjan lura alla med 1 Myrfaksen, som radar upp segrar? Dunderfavoriten 2 Månprinsen och Gunnar är taggade efter all kritik och missar inte detta lopp. Spik)

4) 2,3,5,6,8,10,13 r14-15 (halvöppet stayerlopp, där den som går kort spikar 3 Flash Hammering. I nästa grupp streckas 5,6 och 10. Finske 6 har springspår och ett jättekuskplus med Tobbe. 6 Strait Iron har nyligen vunnit två långlopp och streckas nu till 12 %. Gardera)

5) 2,6,7 r3-5 (2 leder länge och är Berghstallets bästa vinstchans. Han är inte travsäker. 6 T.Rex D.K. är Finlands bästa häst. Lähdekorpi lovar vinst. 7 Linus Boy var mitt skrällstreck senast - men hoppade och gjorde ett kanonlopp. Låser på dessa)

6) 2,3,7 r10-4 (även detta blir ett trehästarslopp. Dunderfavoriten 3 Jaques Noir har visat galopptendenser och måste garderas. 2 Selmer I.H. tar sannolikt ledningen och vinner ofta. Mycket snack om 7 Gianluca Boko, som efter strykningarna har ett mycket bra spår. Betrodde 10 Undies vinner i enklare sammanhang men travar inte bra. Därför blir han utanför systemet)

7) 1,2,3,4,5,8,10 r12-7 (favoriten 2 Malkin var klen senast efter vila. Garderas i första hand med 1,5 och det stora skriket 10. Jag streckar dock alla med vinstchans. 12 tränar formidabelt men spår 12 på sprint känns omöjligt)

Kostar 1543,50. Med jackpot blir det mycket pengar för sju rätt idag. Viktigt att ha rätt spikar och hoppas att några av mina skrällar sitter där.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+3)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat