Visa ett inlägg
Gammal 2017-10-08, 11:56   #8
DanneKing
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Engelbos krönika igår ”jag spelar inte till Hamburgs tävlingar”

För ett knappt år sedan avslöjade jag att ATG:s internationella partner, Hamburger Trab-Zentrum, genom sina underleverantörer erbjöd rakeback till sina kunder. En stor skandal, som gjorde att ATG inledde en utredning och under denna valde de att stänga av Hamburger Trab-Zentrum.

Någon större skada ansåg däremot inte ATG att det varit, Hamburger Trab-Zentrum har fått fortsätta som partner till ATG på den tyska marknaden. Än är det däremot långt ifrån fläckfritt. Pferdewetten/betbird.com, som ligger under Hamburger Trab-Zentrums partnerskap med ATG, erbjuder fortfarande insättningsbonusar till sina kunder. Dessutom erbjuder de bonusar på andra marknader än den svenska, exempelvis Australien, Schweiz, Holland och Frankrike. Pengar som i slutändan kan komma att spenderas i svenska pooler. Oavsett vad, de utländska spelarna får fördel gentemot de svenska när gemensamma spel sker.

De svenska spelarna som tidigare kunnat spela via pferdewetten/betbird, blev utkastade efter Travrondens avslöjande. Det har till och med gått så långt så att IP-adresser har blockerats och deras kundservice lägger locket på när jag vid flertalet tillfällen försökt ställa frågor kring deras arbete. Det är inte ett partnerskap som jag tycker fungerar.

ATG måste förstå att svenska och utländska spelare ska spela på lika villkor. De måste hålla koll på sina partners. Lika villkor, har åtminstone jag svårt se att det ska vara vid söndagens V64-tävlingar till Hamburgs storlopp, därför väljer jag att helt avstå omgången. Det är ett ställningstagande jag hoppas många med mig väljer att göra.
...med tanke på det du skriver nu och uppmanar till bojkott då du förordar lika villkor så är det ju mycket inkonsekvent att du i andra inlägg uppmanar till spel i t.ex Legollelas med sina dopade potter!!!!
Svårt med konsekvens och trovärdighet Olle???
  Ge poäng Svara med citat