Visa ett inlägg
Gammal 2017-10-09, 09:45   #15
Philjay
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Godmorgon,

Måndag och paus i gruppspelt fram tills torsdag.
Några få men inte superstora skrällar efter halva gruppspelet:

Grupp A:
SKT 3-0
C9 2-1
AHQ 1-2
EDG 0-3

Hemma hoppet edg ligger 0-3, jag har rankat dom 2a i gruppen ("Det blir tight mellan EDG och C9 om 2a platsen. Men jag valde EDG pga hemmaplan, men observera att jag tror de blir tight då C9 verkligen övertygade under Play-ins.") De ledde mot SKT med 9k guld, kan jämföras med 3-0 i fotboll i minut 75 men lyckades ändå förlora. Spealde dåligt mot C9 och AHQ och behöve nu gå 3-0 för att ta sig vidare. SKT övertygar inte, de har problem med early-game och de känns lite ostabila, dock har dom ett mentalta övertag på motståndarna. SKT måste höja sig för att vinna Worlds. C9 spelar på deras maxnivå och lär komma till kvartsfinal och hoppas på en bra lott! AHQ övertygar inte.
Gruppen lär sluta SKT, C9, EDG, AHQ i den ordningen.


Grupp B:
LongZhu 3-0
Immortals 2-1
Gigabyte Marines 1-2
Fnatic 0-3

LZ har sprungit igenom gruppen och har en väldigt stabil 3-0 ledning. Immortals har inte övertygat, struglade mot LZ där de torskade. Låg under mot Fnatic (där fnatic borde vunnit matchen om inte svenske stjärnar rekkles gick bort sig) och vann mot Gigabyte med lite struggle. Kampen om 2a platsen är öppen, doch är både fnatich och gigabyte dåliga och lär inte kunna komma ifatt immortals. Mkt kan hända med 3 dagars ledigt och jag hoppas att det blir en jämn kamp om 2a platsen.
Lär sluta: LZ, IMT, GMA, FNC

Grupp C:
RNG 3-0
Samsung 2-1
G2 1-2
Bache 0-3

RNG är laget som på mig övertygat absolut mest. De har byggt laget kring en offensiv junglare i mlxg samt en hardcarry i Uzi. Vann lätt mot både bache och samsung. jämn kamp mot g2 där rng drog längsta stråt då g2 gick bort sig. Bache va nära, och borde, slått Samsung. Samsung som jag trodde kunde vara med å slåss om titeln har visat att de inte riktigt förstått metan och kanske underskattat sina motståndare. Hård kamp om 1a och 2a platsen där jag personligen hoppsa på G2, men vi lär se tabellen sluta:
RNG, SSG , G2, Bache

Grupp D:
TSM 2-1
Team WE 2-1
Misfits 2-1
FW 0-3

TIGHT! FW har spelat så dåligt att ögonen blöder. Misfits har efter första matchen där de torska mot WE övertygat starkt och slog TSM på alla fronter. Early, late, macro, teamfights. Om misfitsi spelar som de gjorde mot TSM så vinner de gruppen! Vore kul å se ett EU lag gå vidare från gruppspelt! TSM och WE har blandat å gett. de spelar kanon vissa matcher, katastrof andra. Vidöppen grupp men tror att TSM och WE kniper platserna. FW kommer behöva gå 3-0 för att ha chans, tror inte de lyckas.

Sidobett sen innan:

RNG bästa LPL lag 3x. Ser bra ut. Lär gå till en kvartsfinal tillsammans med 1 annat LPL lag och då får man hoppas på lotten.

Janna flest assist på 1 karta: hon leder inte nu, Lulu 15 leder. Men hon har flest assists på 12 av 24 matcher (bannad 8) så det spelet lever absolut. Har som flest 14 assists på en karta. Får hoppas att hon kliver upp å kammar hem priset.

Most banns jv4: just nu är ställningen Galio 16, jv4 15, Rakan 13, Xayah 12, Sejuani 11. DVS jv4 är en ban bakom Galio. Är vidöppen och ju längre turren går ju mer ändras spelstilarna. Spelet lever i högst grad.

SSG vinna worlds: Lär gå vidare från gruppen, men som de spelar nu vinner de inte worlds.

Har även lagt in ett spel till: UZI turnerningens spelare 21x. Har sofar varit turrens stjärna i mina ögon. 9-0-2, 3-1-4, 6-0-4. DVS en KDA på 28. Bara RNGs support Ming och mid Xiaohu har bättre (33x resp 30x). Dock skulle de aldrig ge priset till en support när väl turnerigen är över (tyvärr lika tråkigt som fotboll där målis + back aldrig kan få priset oavsett hur bra dom är). Många matcher kvar att spela men RNG bygger sitt spel kring Uzi. Är en tv-peng då jag fått lite förkärlek för hur bra RNG spelat.

Nya matcher på torsdag 06, lär inte orka upp till första matchen men hoppas på andra. Spelen sofar har gått bra, va dock ute både fre + lör så mina spel lör + sön blev inte lika bra som jag tänkt. nöjd med vm sofar och jag känner att jag fått en mycket bra förståelse om hur metan fungerar:
Drakspelen är jag 11-1 på (gruppsplet, Wards, positionering, early pushes är stora faktorer i detta spel.
Firstblood 11-3. Pick&Ban, flashes och pushs viktiga faktorer här.
Tower 1 4-3, bara NB som erbjuder detta spel och är limiterad där så ofta små bets som kommer här. Jag tycker jag borde ha bättre koll på detta spel då top + botlane är de 2 absolut största fakoterna här, ska försöka bättra mig på detta.
Livespel på vinnare är svårare att ta fram stats på. jag brukar försöka leta efter "comeback lag" till ett högre odds och sedan gröna ut när de leder. Har av ngn anledning också svårt att vinna spelen när jag höjer insatsen.

Ser fram emot fortsättningen. Åker dock iväg lörd+sönd denna v så missar nog alla matcher i grupp c och d framöver.

Ha de gött!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5), Gotland (+5)
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat