Visa ett inlägg
Gammal 2017-10-10, 11:31   #41
Strappa71
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det är viktigt att förstå det man läser när man debatterar. Så här skrev jag:

"Även i monté så travar ju hästarna, fast med ryttare på ryggen istället för att dra en vagn, och detta är ju stort i Frankrike på deras travbanor så jag tror att man anser att det ligger närmre travet."

Du frågar alltså något helt annat än det jag har skrivit om och använder det som ett argument för att ifrågasätta riktigheten i det jag skrev. Så kan man inte göra.
Nej. Frågan här handlar inte om monté hör hemma på travbanorna eller inte. Det tror jag inte någon har något att säga om, utan huruvida monté hör hemma på den största flerloppsspelformen.

Om man drar fram Frankrike-kortet så måste man ta alla förutsättningar i beaktande. Och en ytterst väsentlig förutsättning är att man i Frankrike inte blandar de olika grenarna inom samma spelform. Montén är stor där. Både i andel av loppen och andel av spelomsättningen. Men där står montén på egna ben.

För mig skulle det vara mer naturligt att monté och galopp ingick i samma spelform än att de blandas in i travspels-spelformer om man nu nödvändigtvis måste blanda de olika disciplinerna överhuvudtaget.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat