Visa ett inlägg
Gammal 2017-10-10, 11:40   #42
olle
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Nej. Frågan här handlar inte om monté hör hemma på travbanorna eller inte. Det tror jag inte någon har något att säga om, utan huruvida monté hör hemma på den största flerloppsspelformen.

Om man drar fram Frankrike-kortet så måste man ta alla förutsättningar i beaktande. Och en ytterst väsentlig förutsättning är att man i Frankrike inte blandar de olika grenarna inom samma spelform. Montén är stor där. Både i andel av loppen och andel av spelomsättningen. Men där står montén på egna ben.

För mig skulle det vara mer naturligt att monté och galopp ingick i samma spelform än att de blandas in i travspels-spelformer om man nu nödvändigtvis måste blanda de olika disciplinerna överhuvudtaget.
Nästa steg från atg kanske är ett streckspel med både trav och galopp. Man skulle ju till och med kunna köra en sådan omgång på en bana (Jägersro). Minns förr när jag gick på Jägersros V75 dagar. Då körde man ofta det sk lördagsloppet, lördagskombem eller vad det nu kallades där också mellan V75 loppen för galopphästarna.

Vill man ha med monte på V75 är väl nästa steg att galoppen också ska få plats där, och då kunde man ju lägga in typ två galopplopp de gånger V75 körs på Jägersro eller kanske på en annan bana för och göra V75 till xpresstävlingar precis som på onsdagarna.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat