Visa ett inlägg
Gammal 2017-10-10, 11:47   #43
Shooter
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Nej. Frågan här handlar inte om monté hör hemma på travbanorna eller inte. Det tror jag inte någon har något att säga om, utan huruvida monté hör hemma på den största flerloppsspelformen.

Om man drar fram Frankrike-kortet så måste man ta alla förutsättningar i beaktande. Och en ytterst väsentlig förutsättning är att man i Frankrike inte blandar de olika grenarna inom samma spelform. Montén är stor där. Både i andel av loppen och andel av spelomsättningen. Men där står montén på egna ben.

För mig skulle det vara mer naturligt att monté och galopp ingick i samma spelform än att de blandas in i travspels-spelformer om man nu nödvändigtvis måste blanda de olika disciplinerna överhuvudtaget.
Nej, det är inte vad jag skrev om och du kan inte kommentera det jag skrev med en fråga om något annat. Det du diskuterar besvaras med: Självklart hör monté hemma på travbanor eftersom det är trav det handlar om. Huvudfrågan i den här tråden är dock om monté hör hemma på V75, speciellt då ett par hästar inte startat i den disciplinen tidigare. En del tycker inte att kallblod hör hemma på V75 och likväl som i den diskussionen så kommer folk ha olika åsikter. Vi kommer nog inte längre än så.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat