Visa ett inlägg
Gammal 2017-10-10, 13:54   #47
Strappa71
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2379
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Nej, det är inte vad jag skrev om och du kan inte kommentera det jag skrev med en fråga om något annat. Det du diskuterar besvaras med: Självklart hör monté hemma på travbanor eftersom det är trav det handlar om. Huvudfrågan i den här tråden är dock om monté hör hemma på V75, speciellt då ett par hästar inte startat i den disciplinen tidigare. En del tycker inte att kallblod hör hemma på V75 och likväl som i den diskussionen så kommer folk ha olika åsikter. Vi kommer nog inte längre än så.
Nu ser jag vad jag missade i mitt förra svar ( som därför verkar en smula virrigt ).

Nej. Jag försöker inte ifrågasätta riktigheten i ditt påstående alls. Det var i alla fall inte meningen med mitt inlägg.


Tvärtom menar jag att påståendet är trivialt och korrekt, men inte relevant för ämnet som är om mixade discipliner är lämpliga att ligga på samma spelform.

När det gäller tänk kring positioner och taktik och liknande så liknar inte montén travet alls. Däremot verkar det vara mer likt galoppen där man nästan aldrig sitter fast.

Går inte att dra Frankrike-kortet utan att ta med att de inte har flerloppsspel på samma sätt där nere.

Edit: Och nu ska jag sluta smutsa ner tips-tråden.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat