Visa ett inlägg
Gammal 2017-10-12, 21:42   #52
olle
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 105
Sharp$: 56699
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det där med att hästar inte startat i monté är ett problem kan jag ur ett spelarperspektiv hålla med om. Men det är ett långt mindre hinder än att spela i omgångar som hålls i utlandet med en uppsjö ekipage man inte har koll på förutom resultatraden och ibland video. Där är x-parametrarna många och stora i jämförelse.

Man kan välja att göra det enkelt för sig när man inte riktigt har koll på läget (vilket man ärligt talat inte kan ha i alla lopp om man har ett hederligt jobb på sidan om travet och inte är fullskaligt autistisk). Singla de bästa kuskarna i lärlingsloppet. Eller en Love You-avkomma de rycker skorna på. Eller om man ska bara bortse även från de mer eller mindre kända faktorerna bara gå all in och strecka jämna/udda nummer när man inte har råd att gardera så mycket. Verkar funka för en del har jag sett på slutet.

Min poäng är att det är oförtjänt mycket gnäll på montén av den anledning att man har lite info. Medan ingen gnäller över trav över gränserna. Det är nog illusionen av kunskap som gör skillnaden antar jag. Samma disciplin = hur svårt kan det vara?

Nantucket spikar jag i monté-sm. Antingen har Adolfson valt rätt. Eller så har hon valt fel. Som strecken sitter nu är det givet att banka på att hon gjort fel. Dessutom är x-faktorn bra mycket större på Candor som bara gjort en montéstart. Kolla in Nantuckets facit. Det är nivå OCH stabilitet i de där nuffrorna.

Readly Express verkar bli "Järvsöfaksstor"! Där kan man också snacka stabilitet och det är väl väldigt lite som talar emot egentligen. Vore han segare ut så visst. Men nu är han ju komplett hästen. Spikar också.

Såg att Nybrink lyfte fram Silver Annie som sin skräll. Synd för jag hade samma tanke. Läge och kusk-anabola nu. Och loppet håller ju ingen väldigt klass alltså. Anna känns inte som någon som kommer vinna många lopp på längre distanser. Men Goop är en jävel på att få dem att tända till och hålla igång. Så det kan bli en klassisk spets och slut eller en s-rl-s (spets-rygg ledaren-slut) där.

Chianti just nu favorit i klass 2. Är folk fulla, ensam 3-åring från spår 12?? Jag gör det enkelt och håller på de två springspåren som på pappret ser ut som kompletta ekipage (inte sett en enda start hästarna gjort).

I sista är det bara att gadda på, där kan vad som helst hända och det är då ingen som har så lite som under 5% chans där!
Lyssnade på travtjänstens podcast. Deras förslag att man från början skulle ha skrivit i proppen att hästarna skulle ha minst en godkänd montestart hade varit utmärkt. Proppen kommer väl minst 2 månader i förväg och då hade Highspeed Call haft alla möjligheter att gå ut i ett annat montelopp innan denna start. Då hade det också funnits något att gå på för V75 spelarna på lördag.

När det är trav i Norge är valet enkelt för mig. Skulle aldrig lägga en krona på V75 där. Att hålla koll på norska hästar till dom omgångarna är omöjligt om man inte vill ägna dag och natt till trav.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat