Visa ett inlägg
Gammal 2017-10-13, 19:24   #60
jeppe42
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 4
Sharp$: 78
Standard

Tankar...


V75-1: 2640m Autostart Bronsdivisionen

Loppanalys
1. HANDSOME BRAD är en häst som gör enorma prestationer mest varje gång, men med sina ynka fyra segrar på 40 starter börjar denna hingst kännas som ett dyrt jaktbyte snarare än en blivande bankomat. Jag har dock svårt att släppa insatserna hästen gjort på slutet och ger honom chansen en gång till som förstahäst. 4. PHARAON FACE håller jag som spetsfavorit och då hästen trivs i den positionen tror jag inte Kogljini släpper, trots Åby. 6. VÄSTERBO CARRERA gillade jag intrycket på sist och står inne nästan på kronan i loppet. 7.QAHAR Q.C föll tillbaka i gamla synder sist och hoppade, men är ute på mer passande distans denna gång och har överkapacitet för klassen. 9. STARO IVY LEAGUE har ett passande smygläge och är en bra avslutare i god form och 2. SHELBY GLIDE har fint spår och är riktigt bra om han får "sitt lopp", men möter hårt motstånd och fick ett riktigt tufft lopp senast, han blir dock kvar i B-gruppen på sitt fina läge.

Ranking
A: 1
B: 4, 6, 7, 9, 2
C: 5, 3, 8, 10, 11, 12

Roliga draget
4. PHARAON FACE står i skrivande stund i knappt 6% och skulle kunna rinna undan från spets om Kolgjini väljer att köra där och 7. QAHAR Q.C galopperar bort sig.

Troliga vinnaren
1. HANDSOME BRAD borde få loppet antingen genom att överta spets från 4. PHARAON FACE eller från rygg ledaren via open-stretch.

Tänk på att...
Björn Goop kör 5. ANNA för första gången, och vissa hästar höjer sig en nivå då han sitter upp och de får pisken på andra sidan (Björn Goop är vänsterhänt tillskillnad från många andra kuskar).

V75-2: 2140m Autostart Monté-SM

Loppanalys
Monté-SM letar sig in på V75 vilket har delat spelarkåren i två läger. Ett som anser att det är uppfriskande och positivt, medan det andra menar att det är omöjligt att veta hur hästar som aldrig tävlat i Monté ska agera när de för första gången går under sadel. Oavsett vilket är det fina hästar som ställer upp. 7. CANDOR HALL gjorde debut i Monté senast och vilket intryck! Dessutom har han kanske landets bästa Monté-ryttare i sadeln (Sofia Adolfosson) så många gör det säkert enkelt för sig och spikar den. Inte jag, även om den är förstahästen. 4. NANTUCKET var länge hästen att slå i alla Monté-sammanhang, och hästen har fint kunnande och bra spår. Dock är formen diffus och att Sofia Adolfsson väljer bort den tar jag som en signal. 5. ART ON LINE har presterat väldigt bra under sadel förut och vi börjar närma sig hans årstid. 1. RASPBERRYSKY har utvecklats till en fin montéhäst och har ett kanonläge och 2. RAGGAMUFFIN gick en riktigt bra avslutning senast även om det var annan distans och annat motstånd.

Ranking
A: 7
B: 4, 5, 1
C: 2, 6, 9
D: 3, 10

Roliga draget
5. ART ON LINE står i skrivande stund i knappt 8% och har stort kunnande och är relativt bra från start. Borde kunna hamna bra på det och börjar närma sig den tid på året då han är som allra bäst.

Troliga vinnaren
7. CANDOR HALL har Sofia Adolfsson i sadeln och det känns som att hon vinner alla större montélopp med vad än hon rider. Hästen var dessutom fantastiskt fin i sin montédebut. Det som talar emot är spåret och att distansen gärna hade kunnat vara längre. Men senaste starten var på samma distans och den tiden ska kunna räcka mot detta motstånd.

Tänk på att...
6. HIGHSPEED CALL gör sin första montéstart någonsin. Med sulky är han en riktig startkanon och skulle hästen visa sig trivas med monté kan han mycket väl skapa korsdrag i kuponghögarna.

V75-3: 2140m Autostart Sto-SM

Loppanalys
Sto-SM med en halv miljon till vinnaren och jag gillade verkligen hur 1. NANCY AMERICA såg ut i senaste starten på Charlottenlund. Är hon lika fin igen borde det finnas goda segerchanser oavsett om Flemming Jensen väljer att svara ledningen, som jag tror hon har goda chanser att ta, eller om han väljer att nyttja hennes speed via open-stretch. Förste utmanare i spetsstriden bör vara 5. GALACTICA som också öppnar bra och skulle hon ta sig förbi så kan det räcka länge, men känslan är att det kan bli dödspositionen efter en relativt hård öppning. Om tempot blir hårt öppnas loppet för 3. SUPER ARIEL som gör comeback på svensk mark efter ett äventyr i Frankrike och 6. JETSET i första hand. Det är frågetecken om formen på Super Ariel då hon inte startat sedan juli månad men rapporterna verkar uppåt. Den sistnämnda som har en väldigt effektiv avslutning när hon fungerar fullt ut.

Ranking
A: 1
B: 5, 3, 6, 11
C: 7, 2, 8, 12
D: 9, 4, 10

Roliga draget
3. SUPER ARIEL står i skrivande stund i dryga 6% och är en rejäl häst som gjort det bra i Frankrike. Många hästar går kraftigt framåt efter en vända där nere. Skulle gynnas om det blir körning i loppet och är hon i ordning så kan hon mycket väl sluta långt framme.

Troliga vinnaren
1. NANCY AMERICA svarade för en fantastisk prestation senast med ny utrustning, och är hon lika fin igen borde hon ha fina chanser att vara först över mållinjen.

Tänk på att...
11. SPEEDY FOXY VICANE var ute och mötte hingstar och valacker i Silverdivisionens final på Solvalla sist. Trots ett omöjligt lopp där hon hamnade sist och fick gå i tredje- och fjärdespår nästan hela sista varvet var hon en av de hästar som gick snabbast över upploppet och slutade på en sjätteplats. Har hon gått framåt ytterligare och har lite tur från det usla utgångsläget kan hon slå till. Toppform, pass upp!

V75-4: 2640m Voltstart Klass II

Loppanalys
Låg klass, 2640m och voltstart. Här luktar det skräll, och jag gillar det. Förstastrecket får 11. GLOBAL TRADER som verkligen lyste av form vid segern på Solvalla senast, också då från bakspår. Björn Goops fina treåring 12. CHIANTI har visat fin kapacitet och segertiden vid senaste loppet borde räcka långt i denna klass. Han var ute mot kulltoppen senast och känns väldigt startsnabb så Björn Goop borde sitta bra till tidigt, trots bakspår. 6. TOTTENHAM, 3. M.C.C.ORLANDO, 7. IRIS PALEMA, 1. TINA GEL och 8. VIKING'S TOPLINE känns samtliga som lovande fyra åringar i ett väldigt öppet lopp. Ta med så många ni har råd med!

Ranking
B: 11, 12, 6, 3, 7
B/C: 1, 8
C/D: 10, 5, 9, 4

Roliga draget
1. TINA GEL står i skrivande stund i 6% och har god kapacitet och får en garanterad fin resa. Kan mycket väl skrälla till, och har en riktigt fin slutspurt att tillgå om open-stretch skulle behöva nyttjas.

Troliga vinnaren
11. GLOBAL TRADER svarade för en riktigt imponerande avslutning och det såg ut att finnas krafter kvar vid segern senast. Distansen är ett plus och voltstart ska inte vara några problem.

Tänk på att...
6. TOTTENHAM är står inne i loppet nästan på kronan, och har springspår. Även om han kanske inte är snabb nog att ta ledningen borde han vara tillräckligt snabb för att hamna bra på det. Hästen är en riktigt stark avslutare och svarar bra på rycktussarna.

V75-5: 2140m Autostart Klass I

Loppanalys
Ett till väldigt svårlöst och öppet lopp som kräver rejäl gardering. 9. GLENN BOKO får förstatipset då hästen blir bara bättre och stall Goops stallform är påväg uppåt. Bakspår är självklart ingen dröm, men hästen är rejäl och löser det sig borde han göra upp om segern. 8. MAGIC HAPPENS håller Peter Untersteiner högt, men har förfärligt svårt att få det att fungera fullt ut. Spåret är naturligtvis sämsta tänkbara, men det ryktas om ändringar på lördag och slår de väl ut och hästen lever upp till förväntningarna får de andra hålla i sig. 4. RAMBO RIVNER är en personlig favorithäst som har en väldigt stark avslutning. Dessutom kör Kaj Widell, som verkligen är en kusk i form just nu. Löser det sig blir han farlig när mållinjen närmar sig. 10. NOW OR NEVER FLAIR har gjort det bra i tuffa gäng varje gång på slutet och står verkligen på tur för en seger. Bakspår och segerlös sedan april gör dock att han faller ned en bit i rankingen trots bra insatser och bra tider. 3. MASTERGLIDE känns som en riktig klasshäst och har ett fint spår. Även om han var ute mot riktigt tufft motstånd i uttagningsloppet till Svenskt Travderby senast gillade jag inte intrycket på slutet och sänker honom något i rankingen. Han har dock kapacitet att vinna i ett sådant här gäng om han tagit uppehållet bra. 5. GRAVITY FALLS har god kapacitet och står bra inne i klassen, men hästen behöver ryggar nästan hela vägen in över mållinjen och jag har svårt att se det scenariot i detta lopp. Men skulle det lösa sig kan han mycket väl vinna, så han blir kvar i B-gruppen.

Ranking
B: 9, 8, 4, 10, 3, 5
C/D: 2, 6, 7, 12, 11, 1

Roliga draget
4. RAMBO RIVNER står i skrivande stund i 5% och har en riktigt visslande avslutning om loppet skulle lösa sig. Har skrällt på V75 flera gånger tidigare.

Troliga vinnaren
9. GLENN BOKO är rejäl och blir bara bättre. Känslan är att det på något sätt löser sig för Björn Goop och att han är bäst när det ska avgöras.

Tänk på att...
2. DUKE OF MEARAS är en kapabel travare som strulat i de två senaste starterna. Skulle han gå iväg och få ett bra lopp så har Kim Moberg skrällt med den hästen förut.

V75-6: 2640m Autostart Svenskt Mästerskap Gulddivisionen

Loppanalys
Ur ett spelperspektiv vill man ingenting hellre än att 1. READLY EXPRESS ska förlora, men om man inte tror att hästbussen ska köra vilse och inte hitta fram till Åby i tid så vinner han. Som han sett ut på slutet ser jag ingen häst i detta lopp som ska kunna slå honom. Knappt i hela Europa om jag ska vara ärlig. Det är dock väldigt fina hästar med i loppet och man unnar verkligen 3. NADAL BROLINE en större seger snart. Extra kul att se 10. DIGITAL INK tillbaka på travbanorna igen och det ska bli väldigt spännande att se vart den stjärnhästen står för dagen. Men det är för sportens skull, 1. READLY EXPRESS vinner detta lopp om hästen är frisk.

Ranking
A: 1
B: 3, 10, 4, 5
C: 6, 11, 7, 12, 8, 9, 2

Roliga draget
Om storfavoriten skulle vara sjuk skulle 4. VÄSTERBOONTHENEWS kunna leda loppet väldigt länge.

Troliga vinnaren
1. READLY EXPRESS är en av Europas kanske bästa hästar just nu och ska vinna detta.

Tänk på att...
10. DIGITAL INK har en fruktansvärt hög kapacitet och har bytt tränare. Det är inte omöjligt att han gör ett riktigt bra lopp på lördag.

V75-7: 1640m Autostart Silverdivisionen

Loppanalys
En frisk avslutning med ytterligare ett relativt öppet lopp. Jag är inne på att 1. ULTIMATE WINE kan lyckas hålla ute 2. CAB HORNLINE från start och sedan släpper till 7. ELECTRIC LIGHT som kommer utifrån i en andra våg. Detta borde gynna min idé 9. FURIOUS FRANCIS som trots en låg spelprocent blir mitt förstastreck i loppet. 3. JAIRO, 5. ROLEX BIGI och 12. ARON PALEMA är tre andra hästar som gynnas vid hårt tempo. Strecka så många som möjligt för de pengar ni har kvar i den avslutande avdelningen.

Ranking
B: 9, 7, 1, 12, 3, 2, 5
C: 6, 11, 4, 8, 10

Roliga draget
7. ELECTRIC LIGHT skulle kunna leda runt hela vägen om den blir släppt till spets.

Troliga vinnaren
9. FURIOUS FRANCIS står på tur, även om det är något av ett långskott.

Tänk på att...
Loppet blir sannolikt väldigt tempostarkt då det dels är kort distans samt att många startsnabba hästar som går bäst i ledningen är med. Detta kan bjuda in bakspårshästar som 12. ARON PALEMA.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Executive (+2), Sinba1 (+10), asgaya3141 (+5), coolmanriver (+10)
jeppe42 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat