Visa ett inlägg
Gammal 2017-10-15, 18:18   #1
olle
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57053
Standard

V75 Örebro 21 okt (jackpot)


Känslan jag fick när jag såg vid lunchtid vad som var anmält är att det är en härlig omgång sportsligt men närmast en olöslig V75a. Begriper inte hur jag ska kunna få till en slagkraftig 7a för max 1000 kr så känslan söndag kväll är att välja lättare spelformer på lördag trots jackpoten .

V75-1

Klass 1 över lång distans i voltstart. Ruggigt lopp där alla hästar ligger på 1620 startpoäng och uppåt. Därmed inga utfyllnadshästar. Vet ärligt talat inte vem man ska dra till med som vinnare. Känslan är att det kan vara vem som helst. East Hercules fick bra läge men steget från lunchlopp o dyl i typ Årjäng och på Romme till ett sånt här race väldigt stor. Jag helgarderar på söndagsbongen.

V75-2

Diamantstoet där en felfri Swish Lane ser ut att ha kanonchans från spår 1. Två galopper och tre vinster på fem senaste loppen. Är det ett bra spår för den hästen? Det måste kollas.

V75-3

Väldigt bra bronsförsök. Hades Håveryd lopp i kroppen och tur i spårlottningen. Det hade inte bl a MT Joinville och Bålsta Palema.

V75-4

Svampen för babisarna. Vet inte om jag gillar detta som spellopp. Kolla t ex tyska Northern Charm. Har gjort en start i livet . I Hamburg . Nu V75 i Sverige . Två hästar man sett och imponerats enormt av är i alla fall Felicity Shagwell och Activated.
Kommer bli massor av galopper så blir att ha tur med fru fortuna i detta lopp.

V75-5

Här startar veckans snackhäst Nuncio från spår 1 med tränaren i vagnen. Var hamnar han? Ok comeback. Känns inte som att det blir någon spelvärd megafavorit på lördag med dessa förutsättningar . Det är flera bra emot. Tarzan brukar väl också säga att hans hästar inte trivs på Örebros banunderlag.

V75-6

Helt vidöppet men bra klass 2 försök. Global Trader fick i alla fall bra spår nu. Kan Tillman luta sig tillbaka i biken och spetsa?

V75-7

Väldigt svårlöst silverförsök. Bottnas C fick läget. Kan Takter i biken ta sig till spets på spetsbanan Örebro? Körning bäddar för bästa hästarna Springover och Aron Palema kanske som fick jobbiga spår.


Skulle inte förvåna om det blir dåligt väder också på lördag i en så här svår omgång. Örebros bana brukar inte bli rolig då.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moonfala (+1), steff (+200), 777 (+2), Gotland (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat