Visa ett inlägg
Gammal 2017-10-15, 22:38   #5
travanalys
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 95
Standard

Kollade långtidsprognos här i Örebro på yr.no och jag kan inte se mycket till regn där i alla fall. Men kanske hinner ändra sig. Känns dock väldigt slöseri med tid att börja läsa på för tungt innan det är givet att det kommer bli så...

Första känslan säger att Mack dragan kan bli spik. Garantispets och körs säkert där på spetsbanan Örebro. Tyckte han såg bättre ut än tidigare när han vann mycket enkelt senast efter ett par månaders vila. Tog massa raka i vintras och går mot hans årstid nu och jag gillar ju hästen då han vid debutsegern gav mig hela V5-potten på Axevalla. Går även på alla typer av underlag (annars tar man inte 7 raka från nov-feb). Vunnit 4 gånger på 2640 och biter ifrån sig bra i spets.

Värst emot känns JS Apollo som har imponerat mer och mer och senast blev det helt fel tempomässigt med ett förstavarv i promenadfart och en mycket snabb avslutning. Blev rundad tidigt då han inte hängde med men höll sedan farten starkt in i mål. Bibehållen form där och sänks tempot räds han inte tuffa upplägg. Aldrig vunnit på distansen men heller inte startat på den sedan han börjat gå bra och känslan är att det inte ska vara någon nackdel med långt.

Glenn boko har inte startat i volt i år och spår fyra känns det inte som det kommer bli någon snabbstart från. Har aldrig galopperat i volt, eller över huvud taget fram till senast. Såg knepigt ut då med upprepade galopper och känslan var att något var fel, strykningsrisk? Känns inte tidig för mig.

Mitt löpningsscenario just nu: 6 till ledning med 3 i rygg och 1 tredje inner, 8 fjärde inner. Tappstart på 2,4,7 med tidigt avancemang till dödens från 4 eller 10. 5 kan få dödens initialt men blir nog avlöst av antingen 1 som bryter sig ut eller ett av tidiga avancemangen.

Skulle det bli lite körning och 8 kan smita fram invändigt är den rätt vass till slut. Ett skrällstreck om man garderar.
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat