Visa ett inlägg
Gammal 2017-10-22, 12:33   #1
olle
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 174
Sharp$: 57096
Standard

V75 Jägersro 28 okt


Lite tunt anmält till Jägersros V75a. Precis att det blev fulla lopp. Det tyder på att det är rätt många chanslösa hästar. Brukar inte räcka på V75 att komma till start med låga startpoäng. Flera hästar som blir svåra att analysera, men det verkar vara så atg vill ha det nu på V75. Det är dubbla V75or nästa helg. Som vanligt när det är lönehelg.

V75-1

Kul med 3140 m lopp över flera volter på V75. Flera utländska hästar i detta lopp jag inte har koll på. De spelvärda hästarna brukar stå på start i dessa lopp på Jägersro. Intrycket på Platon Face i comebacken sist var så grymt att det får bli vinnaren . Snackades ju bara om Untersteinerhästen då men den blev utklassad av Platon Face. Nu är det Ludde och Jägersro och det brukar inte vara positivt för spelvärdet dock.

V75-2

Blev lite tunt anmält men ändå ett rätt bra klass 1 lopp. Batman Godiva barfota runt om ffg senast. Vann lätt till 7 ggr fläsket och rekordsänkte rejält över distansen.

Now Or Never Flair 2a sist från spår 10 på 12,7. Spår inte klart när jag skriver detta. Viktigt att det blir barfota på den hästen.

Lars I Nilsson har med två bra hästar ser jag.


V75-3

Ser på papperet ut som ett öppet klass 2 försök där samtliga hästar ligger på mellan 11-1700 startpoäng. Jag blev imponerad av Baja Rosa Akema sist så drar till med den. Också en häst som är flera klasser bättre utan skor. Men det är som sagt när man ser vad som är anmält ett öppet lopp.

V75-4

Lärlingslopp, ston och spårtrappa. Här kan det nog bli aningen svårt att köra loppet i badkaret innan. Flera fina hästar dock. Snackhästen Southwind Feji blir nog hårt betrodd. Den hade en ruggig resultatrad innan det kom en downperiod. Vann lätt igen senast även om det var ett billigt lopp. Spontana känslan är nog att ta många även här.

V75-5

En rätt dålig bronsdivision där endast en häst inte kom med. Formhästen är väl hemmahästen Silver Annie som gick strålande förra lördagen i loppet som Handsome Brad vann. Blev en nästagångare för många, bl a i travtjänstens podcast denna vecka där dom gick igenom omgången på Åby. Står dock i anmälningslistorna att tränaren ska köra själv nu. Blir det så ett klart minus.

V75-6

Går inte säga annat än att Generaal Biancho fortsätter segertåget trots att det är en klass upp nu. Strålande avslutning senast i Tyskland bakom Dismanten. Främsta utmanare kanske sonen med Broadway Apollo. Fin minicomeback sist i ett oerhört billigt vardagslopp.

V75-7

Ett kanonlopp för högsta klassen men närmast omöjligt att uttala sig om redan nu då statusen på flera av kanonerna är okänd. Lionel är ju en världsstjärna. Dock inte startat sedan i juli och ska väl snart till Frankrike . Hur har On Track Piraten tagit USA äventyret? Hur ska man sätta in Caid Griff i detta lopp? Första starten i Sverige väl? Nä får avvakta att skrika ut någon vinnare i Mullers.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moonfala (+3)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat