SPEL 10:
Spelstopp: 19:00
Odds: 2,01
Insats 100:-
J Södra - IFK Norrköping X2
Precis som i matchen mot GIF Sundsvall får vi även denna match stifta bekantskap med en ny spelare i J-Södra, Sheriff Suma är äntligen klar för spel. Affären med Sheriff har varit lång och utdragen men nu är han äntligen klar för spel i den gröna tröjan,
- Skönt att det äntligen är klart och att vi får dra nytta av hans kvalitéer, det ska bli kul och se, kommenterar Andreas.
Suma går alltså in i truppen, in kommer också Dennis Östlundh som är tillbaka efter avstängning. Två spelare tvingas också lämna truppen från senaste matchen, både Daryl Smylie och Tomas Backman är avstängda.
IFKTruppen är densamma som senast, sånär som på Viktor Rönneklev som fick säsongens sjätte varning mot Hammarby. Petru Racu och Russell Mwafulirwa spelar sina landskamper ikväll och hinner inte tillbaks.
Frölunda - Hv 71 1X
Frölunda spelade igår och vann mot Malmö, idag är det match igen, och det är mot HV 71 som inte spelat någon träningsmatch ännu.
Denna veckan har HV match både torsdag och fredag och därmed ingen ytterligare träning.
Alla ska få vara med och delta. Ju mer jag kan sprida på istiden över laget, ju bättre är det, berättar Karlsson.
Vad vill du se mot Frölunda imorgon?
- Detta är ju visserligen Frölundas tredje match och de har en matchuthållighet som vi saknar, men jag vill se ett hårt arbetande lag i 60 minuter och det kan räcka långt, tror HV-tränaren inför morgondagens drabbning.
Jag tror och hoppas att Frölunda tar minst 1 poäng idag igen.
Matchen spelas i Frölundaborg.