Visa ett inlägg
Gammal 2017-11-03, 12:51   #51
Strappa71
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
HPT är förmodligen det enda program där du kan få ett rimligt utdelningsintervall för 5 och 6 rätt för varje, så det är bara att använda för att ta bort rader manuellt om man vill...

Gällande fullständig EV-analys är det från mitt perspektiv mycket enklare än så. Antalet personer som skulle använda och förstå en sån funktion går att räkna på ena handens fingrar, och förmodligen skulle inte en enda person gå över från Joker för att få tag i funktionen.
Värdeintervallet för 1&2 fel är inte så lättanvänt för det här ändamålet. Men det är ändå något. Problemet är att intervallet inte viktar sannolikheterna för de olika utfallen inom intervallet. Och vad jag vet finns det inte heller något filter för just detta ens i HPT?

Och tack för förtydligandet om varför du valt att inte lägga till EV-beräkningar i HPT. Jag har full förståelse för det argumentet.


MEN.....vad är poängen med nedanstående svar till Solo?

"Vad är poängen med att ta bort rader där utdelningen på 5 och 6 rätt blir dålig? Vinner den raden har du ju 7 rätt, och om du har ett eller två fel på den raden har du ju ingen aning om vad utdelningen på 5 eller 6 rätt blir..."

Vanligtvis är en väsentlig del av raderna i ett system inte helt olika varandra. Genom att välja en nedre gräns för 7-rättsvärdet sållar man bort rader som mest troligt har lågt EV i 6&5-rättspotterna eftersom de är alltför favoritbetonade.

Ja, det blir en mycket grov bedömning. Men det fungerar som något slags verktyg för ändamålet.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat