Visa ett inlägg
Gammal 2017-11-03, 14:19   #53
Strappa71
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Jag har en lite fundering på hur man bör hantera olika typer av favoriter:

1. Stor favorit som är överspelad, men man anser fortfarande hästen ha störst vinstchans. Säg att den är spelad till 60% och jag anser att den borde vara 30%. Lägga som neutral B-häst?

2. Stor favorit som bör ha bra vinst chans, men smula överspelad. Säg 70% spelad och taxerar den till 50%. Lägga denna som A-häst, om vi säger att ramen innehåller totalt 6-7 A-hästar med krav på 3st.

3. Överspelad favorit som vi tror mindre på. Lägga som C-häst eller plocka bort helt?

1. Om chansen bara är hälften av spelprocenten kommer du att få det svårt att väga upp det med spelvärda hästar i övriga lopp. Blir svårt att gå nettoplus i längden med insatser på såna hästar. Man får bita ihop och spricka helt 3 ggr av 10.

2. Okej som A-häst för att få extra garderingsstreck i något lopp till när den vinner. Men antalet A-hästar och kraven är inget jag väger in här. Mer att jag inte vill gå lottlös varannan gång jag prickar mina fina spelidéer i de andra loppen. Går även att lägga till i en extra u-rad med 0-2 överspelade. På det viset tvingar man bort skräprader men behåller ändå den här trolige men ej särskilt spelvärda vinnaren på systemet.

3. Bort helt. Om vi har rätt angående chansvärderingen ställer den här vinnaren inte till det särskilt ofta. Råkar den här sortens hästar vinna irriterande ofta så är man förmodligen inte så bra på att chansvärdera.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat