Ämne: Lazlo Lirar!
Visa ett inlägg
Gammal 2017-11-09, 17:26   #1134
Lazlo
Administrator

Lazlos avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 25126

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Fotboll kan många gånger kännas urtrist tycker jag då man kommer så väldigt långt med ett destruktivt spel i fotboll vilket inte skapar någon vidare underhållning.

Hur som, spelvärde kan det ju finnas ändå och nu när det är landslagsuppehåll så finns det ju en del landskamper att sätta tänderna i.

Iran möter idag Panama i Österrike och jag har hört att Panama kommer med ett kraftigt försvagat lag till denna matchen och Iran bör ses med god chans. Känns som det är värt en liten slant kan jag tycka. Oddsen har sjunkit en del under dagen sedan jag tog spelet men många gånger brukar det snabbt kunna gå upp på liven inom 5-10 minuter för dom som vågar vänta. Lär väl inte bli något målfyrverkeri så det är hög chans att det inte blir mål första 10 min och med lite tur kan man säkert få 20 punkter högre om man har is i magen. Jag gör själv normalt inte så, men vet att det brukar finnas en tendens att såna här nerspelade odds stiger ganska snabbt på liven.

Playoff i VM-kvalet inleds ju också ikväll med ett par matcher. Grekland lär i vanlig ordning sätta upp en köttmur i bortamötet med Kroatien och det var ju en taktik som till och med vann EM guld även om det börjar bli ett tag sen nu. Likväl så är Greklands taktik solklar här, 0-0 är som VM-guld och 1-0 förlust är som EM-guld igen så det kommer maskas, filmas, vara skadad, tjaffsas och allting redan från första sekunden för att få med sig ett bra resultat till hemmamötet.

Kroatiens lag är fin fint på pappret men faktum är att det inte är så offensivt slagkraftigt som man kan tro. Under lagets 10 matcher under 2017 har man aldrig gjort mer än 2 mål och i 8 av matcherna har man inte gjort mer än 1 mål. Då har man ändå mött lag som Kina, Estland och Kosovo utan att leverera framåt.

Visst finns kapaciteten hos Kroatien men Greklands defensiv är inte den lättaste att knäcka. Finns vissa frågetecken kring viktiga defensiva pjäser för Grekland och deras medverkan känns väldigt avgörande så invänta lineups. Spelar alla så är det enligt mig bra värde på att vi inte får se ett tidigt mål i denna matchen. Faktum är att Kroatien inte gjort något mål innan 35:e minuten på sina 10 matcher under 2017 och i en sån här viktig match där varje millimeter är livsviktig så är väl risken att det blir väldigt försiktigt och stängt.

Känns också som det är bra värde på att Grekland inte får storstryk då man knappast kommer öppna upp sig och jaga kvittering vid eventuellt 0-1 underläge som man normalt gör i matcher. 1-0 förlust är Grekland nöjda med och bussen kommer nog stå parkerad framför eget mål så länge man inte ligger under med 3 mål. Återigen så blir väl lineups viktiga här för det är inte bra om Grekland måste göra om för mycket i backlinjen.

Någon annan om har något roligt idag? Hit me/us up och ut med språket! Det går utmärkt att skriva ut det här i min dagbok!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abborre (+10), Gokille (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat