Måndag innebär NFL på schemat för min del personligen. Jag har sett varje snap av alla matcher hittills denna säsongen och kommer så fortsätta göra det framöver om inget oförutsägbart inträffar.
För att hinna med detta så kan man inte se matcherna live eftersom det tar alldeles för lång tid. Därför ser jag alla matcherna i condensed format i början av veckorna. På så sätt så hinner man se en match och varenda play i den på ca 30-40 minuter istället för 3.5 timmar som det annars tar med all reklam och tid mellan olika plays.
Därför så vet jag ännu inte hur det gick i NFL igår, vet dock att Jets torskade.
På tal om NFL så tycker jag det är lite roligt hur man snabbt kan glömma bort hur stora människor det är som springer runt på den där planen och kämpar mot varandra. Det blir liksom inget speciellt efter ett tag när man sett många matcher.
Jag brukar också titta på den fantastiska showen "Inside the NFL" varje vecka som jag starkt rekommenderar då det alltid bjuds på ett och annat skratt i det veckoprogrammet tillsammans med viktiga diskussionsämnen och highlight från varenda match där man får lite extra inblick hur det fungerar på och runt om planen.
I år är den forne linebackern Ray Lewis med i programmet vilket är ett riktigt bra tillskott. Ray Lewis är en stor kille och var riktigt brutal på planen men desto mjukare utanför och han är långt ifrån den största på NFL planerna.
Veckan som var så gästades showen av den välkände skådespelaren Mark Wahlberg som är en ganska biffig och rejäl man.
När han sitter i soffan bredvid Ray Lewis så slås man direkt av vilka jävla monster det är som jagar runt på NFL planen. Ray Lewis är ju som sagt inte närheten den största men han känns ju 3 gånger större än Mark Wahlberg som ändå känns som en "vanlig" person i storlek.

(använd piltangenterna för att flytta och se hela bilden)
I NBA gick det väl okej igår, Pistons som var huvudspelet ordnade sitt. Överspelet i Pacers - Rockets hittade hem om man köpte ner linan.
Idag är det full fokus på Sveriges VM-kval där vi ska tampas borta på San Siro.
Självklart håller man ju alla tummar för Sverige men ett avancemang innebär ju också att man måste börja planera en resa till Ryssland och det är väl ett av ställena i världen man helst inte vill åka till.
Vad kan vara "värre" än VM i Ryssland? Typ VM i Nordkorea...
Ganska stort utbud i NBA inatt där det finns en del intressant.
Två lag som verkligen trendat åt varsitt håll från förra säsongen är 76ers och Clippers.
Som NBA veteran inom betting så rycker man till när man ser en lina på -1 för Clippers hemma mot 76ers men faktum är att det i år nästan är så att 76ers känns starkare än Clippers och det var några år sedan vi kunde säga det. Clippers nu utan både Beverly och Gallinari så visst kan väl 76ers skrälla här!
Jag tycker Wolves känns riktigt bra mot Jazz som inte fått hemmaspelet att stämma på slutet med förluste i 3 av sina 4 senaste hemmamatcher. Jazz kommer sakna sin viktige center Gobert kommande veckorna vilket är ett stort avbräck och Wolves vill studsa tillbaka efter den usla avslutningen mot Suns senast där man tappade stor ledning. Jazz utan Gobert borde inte kunna hänga med mot Wolves tror jag!
BOL!