Ämne: Lazlo Lirar!
Visa ett inlägg
Gammal 2017-11-14, 17:56   #1144
Lazlo
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Både 76ers och Wolves som jag snackade om igår håller så det är ju fint!

Dagens utbud i NBA är mindre men visst känns Celtics som ett bra val. Vill man ta ML så kan man dubbla det med antingen nerköpt lina för över i Rockets - Raptors eller Spurs ML som båda känns riktigt bra. Ta ut svängarna med en trippel på dessa? Hujedamig vem kan våga!

Annars drar vi idag gång en ganska intensiv period i e-sports gällande CS:GO. Ikväll är det IEM Oakland som startar och för den som gillar högklassig CS så kan man från kl 20:00 till ca kl 06:00 se riktigt bra matcher. Det är 8 matcher i rad efter varandra fördelat över 2 streams vilket ger ett fullspäckat schema på 16 matcher för speldagen.

Sedan är det några intressanta turneringar under kommande 4 veckorna innan det blir julledigt en tid så det här är sista rushen för 2017 kan man säga.

Sitter och kollar igenom utbudet och försöker hitta något roligt och snubblar över en hel rad specialspel hos pinnacle där dom är ute och cyklar på flera av dom anser jag.

Man kan spela på vilken karta som har högst vinstprocent på respektive sida i spelet, CT eller T och oddsen känns väldigt skeva här.

T.ex. så säger oddsen att Nuke kommer vara den mest CT-sidade kartan med 1.80 i odds men sedan så är det enligt oddsen minst chans att det är Train som blir mest T-sidad med 13.48 i odds medans Nuke har 5.31 i odds där.

Mycket konstigt, om Nuke förväntas bli den mest CT-sidade kartan så är det ju givetvis så att den också blir den kartan som har minst chans att bli den mest T-sidade men oddsen är inte alls relaterade till varandra som dom borde.

Det är enligt oddsen 55% chans att Nuke blir den mest CT-sidade men det är också 19% av den blir mest T-sidad.

På samma sätt så är det enligt oddsen endast 7% chans att Train blir den mest T-sidade kartan och det är 40% chans att den blir mest CT-sidad.

Om det är 40-7 på Train så borde det ju inte vara 55-19 På Nuke utan snarare 55-5.

Ja, ni förstår eller så gör ni det inte men detta är verkligen konstiga odds enligt mig.

Jag väljer att spela att Train blir den mest CT-sidade mapen i turneringen och det står i 2.54 i odds vilket är på tok för stor skillnad mot Nuke som står i 1.80 och detta är dom två mest CT-sidade kartorna vi har i mappoolen.

Statistiken säger följande:

Train = 54.9% vs. 45.1% till CTs fördel
Nuke = 57.3%% vs 42.7% till CT's fördel

Kan dock tycka att fler och fler lag börjar lära sig T sidan på "nya" Nuke vilket gör att det inte alls är ovanligt att lag på den här nivån får till bra T sidor.

Train har varit med ganska länge och har alltid varit väldigt CT sidad på den här nivån och det brukar ofta vara direkt avgörande för matchens utgång vilken sida man börjar på då laget som börjar som CT brukar kunna plocka 10+ rundor i första halvan.

Detta är ett okej spel där oddsen enligt mig då skillnaden i odds mellan dessa två kartorna är alldeles för höga.



Nästa spel är ett riktigt superspel, dock är det 5 gånger pengarna så givetvis kommer det inte sitta 95% av gångerna men det sitter garanterat oftare än oddset indikerar.

På frågan om vilken karta som är den mest T-sidade i mappoolen så skulle nog dom allra flesta svara Cobblestone och det är därför jag reagerar på att oddsen är hela 5 gånger pengarna på att den kartan ska bli den mest T-sidade här.

Cache klassas som en av dom mest jämna kartorna i spelet just nu men ändå är oddset galna 1.59 på att Cache ska bli mest T-sidad.

Ser man till statistiken så är det på Cache och Cobblestone som lagen vinner flest T-rundor på, den ser ut enligt följande:

Cache = 50.8% vs. 49.2% till T's fördel
Cobblestone = 50.7% vs. 49.3% till T's fördel

En skillnad på 0.1% mellan dessa kartorna totalt enligt statistiken men skillnaden i odds är från 1.59 på Cache till 5.00 på Cobblestone vilket är helt galet.

Cobblestone har också en tendens att bli mer T-sidad på dessa högre nivåerna av spelet eftersom man kan göra många executions (set plays) på framförallt B-siten där man kan kasta tidiga och långa smokes som skärmar av CT försvaret och ger stor fördel till T. På lägre nivå så är lagen inte lika duktiga på dessa sakerna vilket gör att det blir mer chansspel som ofta gynnar CT-sidan som kan hålla sina fasta positioner.

Givetvis så tar man 5 gånger pengen på Coobblestone oavsett nivå då jag utan tvekan håller den kartan som den mest T-sidade utav dom 7 som finns med.

EDIT: Har nu fått tips om att det finns betydligt bättre odds på spelen hos bet365. 3.75 på Train CT och 6.50 på Cobblestone T är såklart bättre än det pinnacle erbjuder!

BOL!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jaxxx (+5), CalPrim (+5)

Senast redigerad av Lazlo den 2017-11-14 klockan 18:38. Anledning: Bättre odds!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat