Visa ett inlägg
Gammal 2017-11-19, 12:47   #1
olle
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

V75 Solvalla 25 nov


Märks verkligen att kvaliten på vardagstravet börjar närma sig vinterklass nu. Färre och färre dagar i veckan som jag orkar gräva ner mig i loppen när jag ser startlistorna, men på lördag väntar en härlig V 75 omgång. Sista lördagen dessutom när det är tillåtet att köra barfota i Sverige på tre månader . Lite komiskt att barfotaförbudet inträder lördagen efter på Jägersro, där det är mer troligt med 10 plusgrader och perfekt barfotabana än snö och broddbana.

Rajesh Face kom bara med som reserv i Solvalla grand prix trots över 6000 startpoäng. Stefan Melander fick med 5 hästar i loppet. Den med lägst poäng hade 185. Mycket märkligt men skulle gissa att det har att göra med att Rajesh inte startat i något av uttagningsloppen. Sportsligt hade den varit roligare att ha med verkligen.

Ser ut att kunna bli rätt knepigt. Bästa spiken när man ser vad som är anmält troligen M T Joinville.

Cyber Lane blir stor favorit i Solvalla grand prix om bra spår. Men det finns några tuffa utmanare trots att Rajesh Face inte kom med.

Ingen Nuncio i guldfinalen som därmed ser rätt öppen ut. Dante Boko runt om kanske om tur i spårlottningen.

Klass 2 ser vidöppet ut men man måste tippa Rhesos Face efter insatserna på slutet.

Now Or Never Flair imponerade på Jägersro. Den tippas i klass 1 finalen.

Formtapp på Geneaal Bianco? Eller var det balansen sist? Borde bli favorit.

Tippar Bula Bula Am i finalen av diamantstoet. Lät verkligen sist som det bara handlade om en genomkörare inför denna final och näst sist imponerade den stort. Viktigt med barfota runt om.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
steff (+20)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat