Tror mig ha hittat 4 tänkbara spikar ikväll varav 2 troliga och 2 roliga.
Inleder med tråkiga men även mycket sannolika favoritduon 6-6, tredjespiken får bli i en-eller-alla-loppet där de ojämna och orutinerade 2-åringarna drabbar samman. Fick känsla direkt för Svantes nr 8 då stallet har kanonform och det låter uppåt:
- 8 Global Wild Card (V86-6) var jättefin i debuten som hon vann trots ett opassande lopp. Jag har nog ingen tvååring som är lika speedig som den här men hon är samtidigt lite speciell och är inte att lita på. Får hon rätt resa då slår vi många till slut och jag tycker att hon är en av de som ska räknas., berättar Svante på sin hemsida.
Det sista spikbudet har också nr 8 och det är Nakoda Goj som var dunderfin i debuten för Westerholm senast även ifall det var i ett billigt gäng så lär formen vara snäppet bättre då han kom ifrån 2 månaders tävlingsuppehåll och distansen passar som handen i handsken!
Med 4 raka spikar kan man ju fläska på i övriga lopp, vad gäller monteloppet så nämner "atg-experten" Andersson att 12 Narold Vox varit jättefin i ett montetest, ovisst och jag steckar på bl a 7 Abaz America och 11 Tsar De Houelle
3-åringsloppet känns också vidöppet och min förstaröst får till "halvbetrodde" 1 Tahiti Journey men blir nog helgardering här.
Inväntar Berglunds krönika innan jag börjar snickra ihop systemet.
Lycka till med liret!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|