Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-13, 17:13   #3
Lemasive
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dellgren Visa inlägg
Det sämsta de "etablerade" partierna gör är att utesluter SD helt och hållet från den offentliga scenen. Där har SD vunnit många röster. Hade partiet fått stå till svars för sin politik tror jag inte att man behövt oroa sig för att 4%-spärren klaras.

Dock så vill jag poängtera en sak trots din intressant grundliga genomgång om varför SD till hösten är ett parti i riksdagen. Det finns en sak som kan fälla partiet och det är osäkerheten och jämnheten bland de två blocken vi har nu inför valet. Jag tror (kanske mest hoppas) att svenska folket inser hur jämnt det kommer bli i valet och istället för att lägga sin röst på SD stoppar dom ner en valsedel med något parti i Alliansen eller de Röd-Gröna istället för att "säkra" att rätt sida vinner valet.

Jag blir inte förvånad om SD kommer in i riksdagen men är inte lika hundra säker som du verkar vara. Dock så är det kanske enbart en vinklad förhoppning från min sida. I vilket fall som helst så kommer det bli en otroligt spännande valvaka!
Kommer brisera en rapport snart ifrån SD angående invandrare och våldtäketer(överfall) det kna gå lite hursomhelst från den.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat