Ämne: V64 Åby
Visa ett inlägg
Gammal 2017-12-07, 16:59   #2
yoozoo
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

En på förhand spelmässigt ganska tråkig omgång men idetta slaskvädret kan man ju inte låta bli.

Storfavoriten i första dubblas med formsökande 7 Hank Von Håleryd som inte känns lika missgynnad av skotvånget som favoriten och när det dessutom finns 3 g och inga ettor i raden så får man ju göra ett litet fällningsförsök.

Snor spiken ifrån Travnets Ulf Nilsson fast spåret och kusken kan ställa till det känns det som att det för dagen är bästa hästen och med endast 9 startande kan det väl som sämst bli fjärde utvändigt!?

Chansar bort den knappe favoriten i tredje och låser på de 2 andra ur den betrodda trion fast jag var länge inne på att chansspika 5 M.T.Multo Bene

Vinna eller försvinna för favoriten 6 Skip Beau jag lirar båda alternativen då jag tror han vinner plättlätt ifall han inte är på dåligt humör och hoppar.

3-åringar mot äldre brukar sällan vara ett segerrecept, men det känns klyschigt nog som att 7 Sunwapta Goj har "jobbat ihop" en segern och blivit härdad i tuffare sällskap.

Draget i sista heter 5 Viggo Laday, bästa tiden i raden tagen med just Takter och dojorna på och den enda seger i raden just på Åby.

Lycka till med liret!

V64-1: 1, 7
V64-2: 9 Cougar Woodland
V64-3: 5, 6
V64-4: 6 Skip Beau / 1, 6, 9, 12
V64-5: 7 Sunwapta Goj / 1, 5, 6, 7
V64-6: 2, 3, 5, 6, 7, 8

192 rader V6 och dubbla sexor ifall båda utgångarna sitter!

Senast redigerad av yoozoo den 2017-12-07 klockan 17:09.
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat